جشنواره انتخاب برترین رسانه‌های مکتوب و دیجیتال قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 3095734
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
به همت اتحادیه تشکل‌های قرآن کشور؛

جشنواره انتخاب برترین رسانه‌های مکتوب و دیجیتال قرآنی برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نخستین جشنواره انتخاب برترین رسانه‌های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ۲۱ فروردین همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) نخستین جشنواره اتنخاب برترین رسانه‌های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور «اتقان» به همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور آغاز خواهد شد.

با توجه به روند روبه گسترش استفاده از ابزارهای هوشمند مثل تلفن همراه و تبلت، همچنین ضریب نفوذ بالای اینترنت در جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌هایی برای جامعه قرآنی و برای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی ایجاد شده است که می‌تواند به فعالیت‌های مناسبی تبدیل شود و عمده دلیل برگزاری این جشنواره بهره‌برداری صحیح از این فرصت مهم است.

درجهت ارزیابی فعالیت‌های قرآنی کشوردر حوزه رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های فعالان و مؤسسات قرآنی کشور به‌خصوص مناطق محروم و همچنین در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی، اتحادیه تشکل‌های قرآن وعترت کشور اقدام به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی اتقان کرده است.

براساس این گزارش، گردآوری آثار و محصولات رسانه‌ای مکتوب و دیجیتال کشور شامل مؤسسات، نهادها و فعالان قرآنی کشور برای نخستین بار به‌ صورت متمرکز با هدف سنجش فعالیت‌های رسانه‌ای قرآنی کشور و تقدیر از برترین‌های فضای مجازی و مکتوب رسانه‌ای در حوزه قرآنی از دیگر اهداف سیاست‌گذاری این جشنواره، است.

این همایش در 4 حوزه «رسانه‌های مکتوب»، «وب سایت‌های برتر آموزشی قرآنی»، «صفحات شخصی اینترنتی قرآنی» و«نرم‌افزارهای قرآنی» از مؤسسات، نهادها و فعالان قرآنی سراسر کشور، فعالیت خواهند کرد.

بخش رسانه‌های مکتوب این جشنواره شامل رسانه‌های مکتوب، خبرنامه‌های مؤسسات، بولتن‌های خبری قرآنی نهادهای قرآنی و دیگر نهادها، گاه‌نامه‌های مناسبتی مرتبط با قرآن و عترت و سایر منشورات مکتوب است، همچنین بخش وب‌سایت‌های برترآموزشی قرآن خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های صفحات شخصی اینترنتی، همچنین نرم‌افزارهای قرآنی اعم از آموزشی، تبلیغی و ترویجی شامل نرم‌افزارهای آموزشی تولید شده توسط مؤسسات قرانی، نرم‌افزارهای تلفن همراه قرآنی کشور و سایر نرم‌افزارهای با محتوای قرآنی، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سوم خردادماه، همزمان با ولادت حضرت زین‌العابدین(ع) آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است.

نفرات برگزیده این همایش در نیمه خردادماه و همزمان با ایام میلاد حضرت ولی‌عصر(عج)، معرفی و درهمایشی با حضور میهمانان ویژه و مدیران مؤسسات قرآنی سراسر کشور، مورد تجلیل قرارمی‌گیرند.

صفحه ویژه این جشنواره نیز از تاریخ مذکور در سایت www.etghan.ir قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88977933-021 و داخلی 20 تماس حاصل کنند.

captcha