جشنواره درختکاری ویژه مادران شهدا در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 2957687
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
همزمان با هفته منابع طبیعی؛

جشنواره درختکاری ویژه مادران شهدا در ارومیه برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با هفته منابع طبیعی، ظهر دیروز جشنواره درختکاری ویژه مادران شهدا در ارومیه برگزار شد.

مادران شهدا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، همزمان با هفته منابع طبیعی، جشنواره درختکاری ویژه مادران شهدا ظهر دیروزبا حضور مدیرکل بانوان و خانواده استانداری، مشاور استاندار در امور ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پارک ائللرباغی ارومیه برگزار شد و ضمن آن مادران شهدا به صورت نمادین به یاد شهدا درخت کاشتند.

شهلا تاجفر، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری در این مراسم، مادران شهدا را یادگاران و ذخیره‌های انقلاب و زحمتکشان نظام نامید و گفت: موفقیت‌های امروز در عرصه‌های مختلف در نتیجه ایثار، از جان گذشتگی‌های شهدا و صبر و فداکاری‌های مادران شهدا است.

وی، هدف از جشنواره درختکاری ویژه مادران شهدا را زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص حفظ محیط زیست کاشت درخت و درختکاری را از رحمت‌های الهی برشمرد.

تاجفر همچنین از ایجاد بوستان شهدا خبر داد و افزود: مقرر شده با همکاری شهرداری ارومیه، کاشت درختان در فضایی بزرگتر اجرا و در آن به یاد هر شهید درختی کاشته و پلاک شهدا بر آن نصب شود .

علی پیام، مشاور استاندار در امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات، صبر و فداکاری‌های مادران شهدا، گفت: در نتیجه صبر و تحمل شما، امروز ایران اسلامی به اقتدار و پیروزی رسیده و باعث شده دشمنان تاب و تحمل دیدن ایمان، استقامت و غیرت مردمان این مرز و بوم را نداشته باشند.

وی، خطاب به مادران شهدا افزود: عزت را شما با تربیت فرزندان صالح خلق و با خون شهدای خود برای نظام جمهوری اسلامی و ایران اسلامی سرمایه گذاری کردید.

تیموری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این مراسم اظهار کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ لذا باید از برگزارکنندگان چنین برنامه‌هایی که با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا انجام می‌گیرد، تقدیر و تشکر کرد.

captcha