ویزیت ۵۰۰ بیمار محروم شوشتر در طرح مردم‌یاری
کد خبر: 2946897
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

ویزیت ۵۰۰ بیمار محروم شوشتر در طرح مردم‌یاری

گروه اجتماعی: ۵۰۰ بیمار توسط ششمین اکیپ بسیج جامعه پزشکی سال جاری به مناطق محروم در قالب طرح مردم‌یاری بسیج جامعه پزشکی در روستای گوریه از توابع شهرستان شوشتر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، یاور شاه‌ولی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان، اظهار کرد: ششمین گروه بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم در قالب طرح مردم یاری بسیج جامعه پزشکی جمعه، 15 اسفند در روستای گوریه از توابع شهرستان شوشتر برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه 27 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در رشته‌های مورد نیاز منطقه اعم از انواع جراحی‌ها، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، داخلی، پوست، مغز و اعصاب، چشم، اطفال، قلب، سونوگرافی، ارولوژی و اعصاب و روان حضور داشتند که در مدت حضور در این منطقه تعداد 500 بیمار ویزیت و تعدادی جهت تکمیل مراحل درمان به مراکز درمانی مرکز استان ارجاع شدند.

متخصص رادیولوژی ادامه داد: همچنین داروهای مورد نیاز به مقدار نامحدود و براساس تجویز پزشکان به‌صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت و هیچ محدودیتی در این رابطه وجود نداشت.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در پایان گفت: بیمارانی که نیاز به اقدامات تشخیصی تکمیلی داشتند به مراکز دانشگاهی تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ارجاع داده شدند تا بطور رایگان ادامه مراحل درمان را طی کنند و بسیج جامعه پزشکی استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا انتهای مراحل درمان، پیگیر وضعیت همه این بیماران خواهند بود.

ایرج نظری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در خصوص این برنامه گفت: طرح مردم یاری به همت بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت رسیدگی به بیماران محروم و بی‌بضاعت مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

نظری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعزام پزشکان مورد نیاز به مناطق محروم در این زمینه همکاری لازم را جهت برگزاری این برنامه دارد و اقدامات درمانی و جراحی مورد نیاز و خدمات پس از ویزیت اولیه در بیمارستان‌های دانشگاهی کاملارایگان برای بیماران ارجاع داده شده توسط پزشکان اعزامی انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در ارائه خدمات درماتی تخصصی و فوق‌تخصصی در مراکز مختلف وجود دارد، این طرح یکی از راهکارهای جهادی است که  به جای اینکه مردم مجبور شوند به شهرهای بزرگ و مرکز استان و بیمارستان‌های بزرگ مراجعه کنند پزشکان و متخصصان به محل زندگی بیماران مراجعه می‌کنند تا بخشی از بار درمانی را در یک دوره کوتاه برطرف کنند.

captcha