بررسی فعالیت‌های قرآنی ناجا در کمیته پایش فراکسیون قرآن
کد خبر: 2940529
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
افتخاری عنوان کرد:

بررسی فعالیت‌های قرآنی ناجا در کمیته پایش فراکسیون قرآن

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به برگزاری جلسه کمیته پایش و نظارت فراکسیون گفت: در این جلسه که با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی ناجا برگزار شد، عملکرد قرآنی نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره جلسه امروز، شنبه 16 اسفندماه، کمیته نظارت و پایش این فراکسیون گفت: جلسه اخیر این کمیته با مسئولان ناجا به منظور بررسی فعالیت‌ها و ارائه گزارش عملکرد این سازمان در عرصه قرآنی و دینی بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی و همچنین مسئولان قرآنی ناجا حضور داشتند، افزود: ناجا اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌ است و هم در عرصه مخاطب‌شناسی، هم در عرصه موضوع‌بندی و برگزاری برنامه‌ها برای مخاطبان توفیقات زیادی داشتند که نیاز به حمایت‌ها و توجهات ویژه در سال‌های آتی دارد.
منتخب مردم تهران در مجلس همچنین به برگزاری شانزدهمین جلسه کمیته تخصیص بودجه اشاره کرد و گفت: این جلسه نیز هفته گذشته برگزار شد.
افتخاری ادامه داد: در این جلسه مطرح شد که بخشی از اعتبارات قرآنی سال 93 تخصیص داده شده که بین برخی دستگاه‌ها توزیع شده است.
وی اظهار کرد: تقریباً بیش از 40 درصد بودجه 93 واریز شده که ما امیدواریم در آینده بیشتر از این مقدار جذب شود، اما با این حال اعتبار تخصیص داده شده اولویت توزیع و ساز و کارهای مورد نظرش مشخص است.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس ادامه داد: اولویت‌ها و ساز و کارهای تخصیص اعتبارات قرآنی به دستگاه‌ها برای سال 94 نیز در جلسه کمیته تخصیص مورد بررسی قرار گرفت.
وی در ارزیابی خود از اعتبارات قرآنی سال 94 گفت: مشکلی در مورد این اعتبارات نداریم اما باز هم شاهد هستیم که عنوان «صندوق مشارکت توسعه فعالیت‌های قرآنی» در ردیف اعتبارات قرآنی نیامده است؛ این مطلب به کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده بود که رأی نیاورد و قرار بود در صحن علنی مطرح شود اما به دلیل اینکه با دستور رئیس جلسه، پیشنهادهای مربوط به ردیف‌ها و جداول حذف شد، نتوانستیم این مورد را اصلاح کنیم.
افتخاری گفت: هر چند عدم ذکر عنوان صندوق در ردیف اعتبارات قرآنی بودجه 94 مانعی در واریز اعتبارات به صندوق نیست؛ چرا که واریز اعتبارات قرآنی به صندوق مشارکت توسعه فعالیت‌های قرآنی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بنابراین لازم‌الاجرا و یک حکم قانونی است، از این رو عدم واریز اعتبارات به صندوق تخلف حساب می‌شود.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم، ایشان مطرح کرد که مدت‌هاست دستور فعال شدن این صندوق را صادر  کرده‌ است؛ در صحبتی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتم نیز دستوراتی در این زمینه داشته‌اند که امیدواریم هرچه زودتر این امر تحقق یابد و وزارت اقتصاد و خزانه‌داری اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند تا دیگر شاهد تأخیر و تعلل در امور قرآنی نباشیم.

captcha