ایمان و اراده وجه مشترک رزمندگان صدراسلام و دفاع مقدس بود
کد خبر: 2935102
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
آیت‌الله مجتهد شبستری:

ایمان و اراده وجه مشترک رزمندگان صدراسلام و دفاع مقدس بود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جنگ‌های زمان پیامبر اسلام(ص) و دوران دفاع مقدس اظهار کرد: با وجود تفاوت‌ها بین جنگ‌های این دو عصر، ایمان و اراده وجه مشترک رزمندگان صدر اسلام و دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شامگاه روز گذشته، 14 اسفند درآئین بزرگداشت عملیات‌های بدر و خیبر در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به جنگ‌های زمان پیامبر اسلام(ص) و دوران دفاع مقدس، مدت زمان جنگ و تعداد نیروها را از تفاوت‌های آن‌ها خواند و گفت: با وجود تفاوت‌ها بین جنگ‌های این دو عصر، ایمان و اراده وجه مشترک رزمندگان صدر اسلام و دفاع مقدس بود.

وی در ادامه به عملیات خیبر در سوم اسفند سال 62 و عملیات بدر در 14 اسفند سال 63 اشاره کرد و افزود: هر دو این عملیات مهم و سرعت عمل و اصل غافلگیری از ویژگی آن‌ها بود که رزمندگان 800 کیلومتر از خاک کشور را که در تصرف دشمن بود پس گرفتند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هفت تیپ از ارتش دشمن در این عملیات‌ها شرکت داشتند، اظهار کرد: نیروهای ما با فداکاری، ازجان‌گذشتگی و با معنویتی که داشتند توانستند از 30 تا 100 درصد ارتش دشمن را منهدم کنند که 15 هزار اسیر نیز به اسارت ایران درآمد.

آیت‎‌الله شبستری با تأکید به انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به جوانان، افزود: جوانان باید بدانند چه شخصیت‌های فداکاری ازجان خود گذشتند تا انقلاب به ثمر رسیده و اقتدار امروز ما پس از 36 سال از انقلاب به برکت خون شهداست.

وی با انتقاد از برخی برنامه‌های غیرفرهنگی و برگزاری کنسرت‌های مختلف در سطح شهر، خاطرنشان کرد: برای برگزاری اردوی راهیان نور پنج هزار دانشجو، نهادها اعلام می‌کنند بودجه نیست، ولی برای برپائی این کنسرت‌ها چه هزینه‌ها که نمی‌شود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: آیا کشور را کنسرت‌ها نگه داشته یا شهدایی چون شهید باکری که تبلور غیرت آذربایجان است، آذربایجان به عنوان غیرت مذهبی مطرح است و باید با معنویت، حجاب و عفاف، غیرت و دینداری مطرح و معروف شود همچنانکه رهبر فرزانه انقلاب انتظار دارند و سخن ایشان در خصوص آذربایجان سر ایران برای این ویژگی‌هاست نه اینکه آذربایجان در نقشه بالای ایران قرار دارد.

captcha