تربیت در اسلام اساس است/ علم بدون تزکیه تأثیر ندارد
کد خبر: 2933009
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
رئیس اداره آموزش و پرورش ایلخچی:

تربیت در اسلام اساس است/ علم بدون تزکیه تأثیر ندارد

کانون خبرنگاران نبأ/ سعید رنجبر: نجابت ضمن بیان اینکه تربیت در اسلام اساس است، اظهار کرد: علم بدون تزکیه تأثیر ندارد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، نجابت، رئیس اداره آموزش و پرورش ایلخچی در مراسم بزرگداشت سالروز امور تربیتی در ایلخچی گفت: وظیفه‌ای که یک مربّی پرورشی در مدرسه دارد، یک وظیفه فرماندهی است و باید پا به پای دانش‌آموزان پیش برود.

وی ادامه داد: همه ما در قبال خون شهدا و انقلاب اسلامی مسئول هستیم و نباید از مسائل تربیتی، اجتماعی و فرهنگی به آسانی بگذریم.

نجابت در ادامه تصریح کرد: آموزش باید در خدمت پرورش باشد و این وظیفه آموزش و پرورش است که خانواده‌های دانش‌آموزان را در امر پرورش یاری دهد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که اساس عالم بر تریبت انسانی است، گفت: تمامی معلّمان در آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان را با تعالیم اسلامی و آموزه‌های دینی آشنا و راه و رسم تربیت اسلامی رابه نسل‌های جوان و آینده میهن اسلامی منتقل کنند.

در ادامه این مراسم حجّت‌الاسلام اسماعیلی، امام جماعت بخش ایلخچی هفته تربیت اسلامی را تبریک گفت و افزود: تربیت در اسلام اساس است و علم و دانش بدون تزکیه تأثیر نداشته و ندارد.

اسماعیلی تصریح کرد: مربّیان امور تربیتی در مدارس در هدایت و رهبری دانش‌آموزان نقش به‌سزایی دارند و باید انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی را در مدارس ترویج کنند.

captcha