تربیت نیروی قرآنی متخصص در راس امور قرار دارد
کد خبر: 2920092
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
لاله افتخاری در همایش آموزش عالی قرآنی:

تربیت نیروی قرآنی متخصص در راس امور قرار دارد

گروه دانشگاه: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید توزیع عادلانه و هدفمند بودجه در حوزه‌های قرآنی صورت گیرد و بحث تربیت متخصص در راس امور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، دکتر لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی امروز 12 اسفند ماه، در همایش آموزش عالی قرآنی و تامین نیازهای شغلی جامعه با اشاره به موضوع ظرفیت‌شناسی نظام قانون گذاری گفت: مهم این است از شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی براساس وظایفی برای آن در نظر گرفته شده است مطالبه داشته باشیم.
وی افزود: انعکاس دیدگاه‌های در فراکیسیون قرآن و عترت بسیار کمک می‌کند که از بعد نظارتی و همچنین قانون گذاری تامین شویم از یک طرف تحصیل رایگان قرآنیانی خیلی قلم بلندی نیست، اما تلنگری برای این قشر هست.
افتخاری عنوان کرد: امیدواریم ما نگهدار بودجه قرآنی شویم، در حالی که باید توزیع عادلانه و هدفمند صورت گیرد و بحث تربیت نیروی متخصص در راس امور قرار دارد.
وی افزود: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید فکری کنیم در حال حاضر که رهبر نامه ارزشمندی را برای جوانان اروپا و شمال آمریکا ارسال کرده‌اند باید تعاملات و الهام بخشی‌ها را تقویت کنیم. اساتید علوم قرآنی ما این دغدغه را داشته باشند که نگاه قرآنی را در رشته‌های دیگر مطرح کنند. در این صورت است که ما می‌توانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.
افتخاری اظهار کرد: در آخرین ماه سال به سر می‌بریم. آیا وقت آن نرسیده که با استفاده از منابع قرآنی خود به تغییر و تحول بپردازیم و دست دنیا را بگیریم؟ قرآنیان انشاء الله بتوانند آیات قرآن را در خود پیدا کنند و در اجتماع تاثیر گذار باشند.
افتخاری اظهار کرد: در مجلس از پیشنهادات شما استقبال می‌کنیم ما سربازان خط مقدم هستیم و بدون پشتیبانی دعا و ارائه انتقادات و نظرات کارشناسی شما نمی‌توانیم راه به جایی ببریم.

captcha