دشمنی آمریکا با اساس انقلاب اسلامی است
کد خبر: 2908550
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
خطیب جمعه بخش چندار:

دشمنی آمریکا با اساس انقلاب اسلامی است

کانون خبرنگاران نبأ/ فاطمه جلالی عزیزیان: حجت‌الاسلام محمدی در خطبه‌های نمازجمعه بخش چندار و شهر کوهسار گفت: آمریکا دوست ما نیست، بلکه دشمن ماست و با اساس انقلاب اسلامی مشکل دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، خطیب جمعه بخش چندار و کوهسار ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمه(س) به شرح خطبه متقین حضرت امیرالمومنین علی(ع) پرداخت و گفت: این دقت را باید داشته باشیم که حرف ما جزو اعمال ماست، فرقی نمی‌کند با دست گناه بکنیم یا با زبان، پس باید دقت کنیم و مواظبت کینم و حواسمان به زبانمان باشد.

خطیب جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در ادامه به سالروز تأسیس امورتربیتی اشاره کرد و گفت: همه معلمان و خانواده‌های عزیز وظیفه دارند برای تربیت اسلامی دانش‌آموزان سعی و تلاش کنند و باید این کار با مطالعه و از روی اصول باشد و از مشاوران و متخصصان در این زمینه استفاده کنند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین نهادی که تربیت صحیح در آن شکل می‌گیرد خانواده است و خمیر مایه تربیت اسلامی در خانواده متدین و متخلق به اخلاق اسلامی شکل می‌گیرد.

محمدی در ادامه به سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: این دو نهاد انقلابی تاکنون خدمات خوبی به محرومان داشته و باید خدمات به مردم به طوری باشد که بدون نیاز به ارائه آمار نیز مشهود باشند.

امام‌جمعه بخش چندار و شهرکوهسار در ادامه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: یکی از شعارهای انتخاباتی دولت این بود که ما با دنیا باید تعامل داشته باشیم و این تحریم‌های ظالمانه را به وسیله مذاکره از بین ببریم و انصافا دستگاه دیپلماسی تلاش‌های فراوانی کردند که از طریق مذاکرات این تحریم‌ها را بردارند ولی تا حالا نتیجه‌‌ای نداده پس دولت باید در کنار مذاکرات برنامه‌های دیگری هم برای مهار تورم داشته باشد.

وی تأکید کرد: از دولت جمهوری اسلامی انتظار هست که در کنار مذاکره با کشورهای ۵+۱ درباره اقتصاد مقاومتی و تولید ملی هم تلاش بکنند.

خطیب جمعه بخش چندار و شهر کوهسار در ادامه به دشمنی‌های کشورهای طرف مذاکره نسبت به ملت ایران اشاره و عنوان کرد: با تماس تلفنی آقای روحانی و اوباما و پیادره روی آقای ظریف با کری، آمریکا دوست ما نمی‌شود، بلکه دشمن ماست و با اساس انقلاب اسلامی مشکل دارد با این نشست و برخاست‌ها و خندیدن ها تحریم‌ها برداشته نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش چندار در ادامه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار باشد بلکه باید برنامه‌ریزی برای اقتصاد مردم وجود داشته باشد، بنر زدن و همایش گرفتن مسئولین چه فایده‌ای دارد.

محمدی در ادامه به انعقاد قرارداد بین وزیر صنعت و معدن کشورمان با ترکیه اشاره کرد و بیان کرد: اخیرا قرار دادی بین ما و ترکیه امضا شده است به این مضمون که ترکیه قرار است بسیاری از تولیدات صنعتی خود را با تعرفه‌های اندک به ایران صادر کند، و در مقابل ایران فقط کالاهای کشاورزی خود را با کاهش تعرفه به کشور ترکیه ارسال می‌کند، آن هم کالایی مانند آدامس، بادکنک، آب پنیر، خیار و بادمجان ولی واردات ما از ترکیه کالاهای اساسی و پوشاک است، این باعث می شود بازار لوازم خانگی و پوشاک ما بدست ترکیه بیفتد و به این ترتیب بسیاری از تولید کنندگان داخلی متضرر خواهند شد.

امام‌جمعه بخش چندار و شهر کوهسار با نادرست خواندن این توجیه، تأکید کرد: دولت و وزارت صنعت و معدن باید برای اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی برنامه داشته باشد و نباید قرادادی ببندند که بازار داخلی کشور ما به‌دست کشورهای همسایه بیفتد و هیچ چیز هم عاید ما نشود، این مبارزه با تحریم‌ها نمی‌شود و ما نمی‌توانیم با آب پنیر روی صنعت ترکیه تأثیر بگذاریم ولی ترکیه با پوشاک و وسایل خانگی به راحتی می‌تواند بازار ما را قبضه کند و به اقتصاد ما و تولید ملی ضربه بزند.

captcha