آموزش صحیح، مقدمه برگزاری مسابقات قرآن است
کد خبر: 2880279
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
غلامرضا شاه‌میوه:

آموزش صحیح، مقدمه برگزاری مسابقات قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور مسابقات مدهامتان با بیان اینکه مقدمه مسابقات، آموزش صحیح است، گفت: اگر قبل از شروع مسابقات در یک یا دو جلسه کارگاهی برگزار و اشکالات برخی متسابقان رفع می‌شد و روز بعد مسابقات آغاز شود به‌نظر می‌آید نتیجه‌گیری بهتری حاصل می‌شد.

غلامرضا شاه‌میوه، داور رشته قرائت مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در گفت​وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه جشنواره مدهامتان مسابقات قاریان، حافظان و مؤذنان برتر کانون‌های مساجد است، اظهار کرد: رسم بر این بوده که در این مسابقات، نفرات منتخب مسابقات رسمی کشور مثل مسابقات اوقاف معمولاً شرکت نکنند و افرادی که کمتر حرفه‌ای هستند در این مسابقات حضور پیدا کنند.

وی افزود: اما باز در این مسابقات چهره‌هایی هستند که جزء افراد شاخص در مسابقات اوقاف هستند حال اینکه آیا این متسابقان عضو کانون هستند یا خیر باید توسط ستاد کانون‌ها احراز شود.

شاه‌میوه اظهار کرد: سطح این دوره از مسابقات مدهامتان با توجه به حضور این افراد سطح قابل قبولی هست و ما شاهد تلاوت‌های نسبتاً خوبی از قاریان این دوره هستیم.

این داور قرآنی ادامه داد: اختلاف سطحی بین برخی از شرکت‌کنندگان وجود دارد، باید پذیرفت که عده‌ای عضو کانون‌ هستند و قاری حرفه‌ای نیستند ولی بعضاً میان آنها چهره‌های شاخصی هم هست که با این گونه قاریان خیلی اختلاف سطح دارند، لذا ممکن است این اختلاف سطح در نمرات مشاهده شود.

وی برگزاری مسابقه مدهامتان را خوب ارزیابی کرد و گفت: اهواز هم به لحاظ مکان برگزاری، کیفیت اسکان و مسائل دیگری که برای برگزاری مسابقه لازم است، میزبانی بسیار خوبی در این مسابقات داشت. به نظر من شهرستان اهواز و استان خوزستان شایستگی خود را نشان داده است.

داور رشته قرائت مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: برگزاری این مسابقات خوب است اما مقدمه مسابقات، آموزش صحیح است، لذا اگر مسئولان چاره‌ای می‌اندیشند که قبل از شروع مسابقات در یک یا دو جلسه کارگاهی برگزار و اشکالات برخی متسابقان برطرف شود و روز بعد مسابقات برگزار شود به نظر می‌آید نتیجه‌گیری بهتری حاصل می‌شود.

captcha