هیئت‌های مذهبی پرچمداران توسعه فرهنگ دینی هستند
کد خبر: 2878111
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن:

هیئت‌های مذهبی پرچمداران توسعه فرهنگ دینی هستند

کانون خبرنگاران نبأ/ محمد امین آقایی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی در جمع اعضای هیئت مهدویون بروجن گفت: هیئت‌های مذهبی نقش مؤثر و به‌سزایی در رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه و توسعه فرهنگ دینی دارند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید الهیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی در جمع اعضای هیئت مهدویون بروجن گفت: امروز جنگ تمام عیار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و مقام معظم رهبری هم تأکیدات و سفارشات لازم را نیز در این خصوص اعلام کرده‌اند و لذا همه مسئولان و مردم باید با آگاهی تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

الهیان با اشاره به نقش برجسته هیئت‌های مذهبی در نظام دینی افزود: هیئت‌های مذهبی همواره در جهات مختلف به دین و نظام اسلامی خدمت کرده‌اند و نقش برجسته‌ای را در پیشبرد اهداف نظام و ترویج دین داشته و دارند.

وی با اشاره به فعالیت 275 هیئت مذهبی، مؤسسه و انجمن‌های قرآنی و فرهنگی در شهرستان بروجن بر نقش ویژه آنان در ابعاد اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: مسئولان قرآنی و فرهنگی استان باید در تصمیم گیری‌های کلان، با شناخت دقیق از جایگاه ویژه هیئت‌های مذهبی، از ظرفیت و توانمندی‌های بالای آنان در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی حداکثر استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام الهیان مردمی بودن را بارزترین ویژگی هیئت‌های مذهبی برشمرد و ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا هیئت‌های مذهبی برای جذب جوانان و دلبستگی آنان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جذاب باشند و از هر گونه افراط و تفریطی باید پرهیز شود.

در ادامه این خبر آمده است؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن در مراسمی از فعالیت‌ها و برنامه‌های هیئت مهدویون بروجن تقدیر و از زحمات و تلاش‌های آنان تشکر کرد.

وی گفت: همت، دلسوزی، درایت و تلاش‌های تمامی هیئت‌های مذهبی در ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی قابل تقدیر است.

الهیان افزود: هیئت‌‌های مذهبی بازوان توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و دینی هستند که لازم است از هیئت‌های مذهبی موفق‌تر به نحو شایسته‌ای تجلیل و تقدیر شود.

وی ادامه داد: هیئت قرآنی، مذهبی مهدوین بروجن از جمله هیئت‌های نمونه‌ای هستند که در اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی و جذب جوانان بسیار موفق عمل کرده است.

الهیان گفت: در همین راستا در نخستین جمعه آخرین ماه سال 93 با دعوت از اعضا، در منزل مسئول هیئت مهدویون از موفق‌ترین اعضای این هیئت با اهدا ی لوح سپاس و جوایزی تقدیر و تجلیل شد.

captcha