کنگره «آیت‌‌الله حاج میرزا ابراهیم خویی» برگزار می‌شود
کد خبر: 2772421
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
در خوی؛

کنگره «آیت‌‌الله حاج میرزا ابراهیم خویی» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: امام‌ جمعه خوی از برگزاری همایش تجلیل از مقام والای آیت‌الله حاج‌میرزا ابراهیم خویی از شهدای مشروطه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام‌جمعه خوی روز گذشته 7بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوی،  در خصوص برگزاری همایش تجلیل از مرحوم آیت‌الله حاج میرزا ابراهیم خویی از شهدای برجسته مشروطه و بزرگترین واقفان آذربایجان‌غربی و خوی اظهار کرد: این شخصیت علمی که بزرگترین واقف در منطقه و شاید در سطح کشور می باشد، یکی از شاگردان برجسته مرحوم شیخ مرتضی انصاری بوده که تاکنون مهجور مانده است، لذا وظیفه داریم شخصیت، خدمات و موقوفات ایشان را به جامعه معرفی کرده که در این میان سازمان اوقاف استان رسالت سنگین‌تری را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: آیت‌الله حاج میرزا ابراهیم خویی از خود کتب متعدد علمی در موضوعات مختلف فقهی، اصولی، حدیثی، رجالی به یادگار گذاشته است.

حجت‌الاسلام شکوری با اشاره به شرایط سیاسی حاکم بر منطقه،گفت: با توجه به اتفاقات و حوادث ماه‌های اخیر واضح است که غرب و اروپا توطئه‌های پیچیده‌ای را علیه دین مقدس اسلام و مسلمانان طراحی کرده‌اند.

وی افزود: اگر به موضوعاتی از قبیل تشکیل جریان‌های تکفیری، محاصره اقتصادی، برخورد جدی با موضوع بیداری اسلامی، توهین به مقدسات دینی، تهدیدات نظامی، شیعه‌هراسی، توطئه اخیر نفتی و فشار روی مذاکرات هسته‌ای توجه ویژه داشته باشیم، می‌بینیم که آنان به صورت جدی کمر همت به نابودی اسلام و مسلمانان بسته‌‌اند، بنابراین تنها راه پیروزی، بازگشت مسلمانان به آموزه‌های اسلام ناب محمدی است تا بتوانند از این طریق بر توطئه‌های استکبار جهانی فائق آیند.

امام‌جمعه خوی با اشاره به ماموریت‌های شوراهای فرهنگ عمومی در سطح کشور،ابراز داشت: معرفی پشت صحنه جریان‌های تکفیری در کشورهای اسلامی، فرهنگ سازی جدی و گسترده در زمینه اقتصاد مقاومتی و تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبریاز جمله ماموریت‌های شورای فرهنگ عمومی است.

به گزارش ایکنا، از جمله مصوبات جلسه شورای فرهنگ که با حضور مدیر‌کل سازمان اوقاف آذربایجان‌غربی تشکیل شده بود، نام‌گذاری یکی از خیابان‌های خوی بنام عالم شهید آیت‌الله حاج میرزا ابراهیم خویی و برگزاری همایش مقدماتی در 14 اسفند ماه سال 93 با حضور نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه در خوی بود

captcha