توسعه بازار سرمایه گامی بلند برای شفافیت اقتصاد کشور است
کد خبر: 2738889
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
نایب‌ رئیس مجلس:

توسعه بازار سرمایه گامی بلند برای شفافیت اقتصاد کشور است

گروه اقتصاد:‌ به گفته ابوترابی فرد، برداشتن هر گامی در جهت رشد بازار سرمایه، به این معنی است که یک گام بلند برای شفافیت و سالم‌سازی اقتصاد کشور برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در مراسم معارفه شرکت خودکفایی آزادگان در جمع مدیران بانک‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ بزرگ با تاکید بر توسعه هرچه بیشتر بورس افزود: برداشتن هر گامی در جهت رشد بازار سرمایه، به این معنی است که یک گام بلند برای شفافیت و سالم‌سازی اقتصاد کشور برداشته شده است.

وی که رییس هیئت‌مدیره شرکت خودکفایی آزادگان نیز محسوب می‌شود، با اشاره به اقدام مناسب مجلس در سال 84 در راستای توسعه بازار سرمایه اضافه کرد: تصویب قانونی با هدف تفکیک نهاد نظارتی و اجرایی در بورس درسال 84 ، راه برای بزرگ شدن بازار سرمایه و شکل گیری نهادهای جدید را هموار کرد.

ابوترابی در ادامه افزود: امروز شاهد تحول و دگرگونی و انقلاب در بازار سرمایه هستیم، به عنوان مثال در سال 84 اگر تعداد فعالان بورس از 3 میلیون سهامدار تجاوز نمی کرد اما امروز به بیش از 7 میلیون رسیده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به اعتقاد من ریشه رکود اقتصادی موجود تحریم‌ها نیست بلکه علت اصلی آن را باید در رکود فکری و عزم و اراده جستجو کرد. هربنگاه اقتصادی که بنیان‌اش برعزم ، اراده و علم و دانش باشد به یک بنگاه اقتصادی مولد و پیش رو تبدیل می‌شود.
ابوترابی با اشاره به اینکه شرکت خودکفایی آزادگان در هنگام واگذاری زیان انباشته‌ای بیش از 3 میلیارد تومان با مجموعه‌ای از هزینه‌ها داشت، گفت: پیش از این دراین شرکت آنچه که جایگاه نداشت اصلاح نیروی انسانی بنگاه، نظام تولید و مالی بود اما به زودی 5 درصد از سهام این شرکت وارد بورس می‌شود.

همچنین رییس هیئت مدیره شرکت خودکفایی آزادگان درمراسم معارفه این هلدینگ بزرگ افزود: اراده این بنگاه بر واگذاری مسئولیت‌ها با تاکید بر اصل شفافیت است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنرانی با اشاره به بودجه 94 کشور تصریح کرد: تراز جاری کشور در سال 1387 ، رقمی معادل 46 هزارمیلیارد تومان بود این درحالی است که درآغاز تحریم‌های سنگین غرب با همه تنگناها و مشکلات و چالش‌های فراروی دولت برای تامین منابع مالی این عدد در سال 91 به 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

ابوترابی با اشاره به اینکه درسال 93 عملکرد جاری دولت به بیش از 160 هزارمیلیارد تومان رسیده است، گفت: بزرگ شدن حجم دولت و افزایش هزینه‌های کاهش بهره‌وری و نارضایتی مردم را در پی دارد، بنابراین دولت باید عزم خود را بر کوچک شدن جزم کند، تا ارتقا بهره‌وری و هدایت منابع به سمت تولید روی دهد.

captcha