۳۲۶هزار نفر؛ مجموع آمار ثبت نامی امسال در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 2708606
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
موسوی‌متقی اعلام کرد:

۳۲۶هزار نفر؛ مجموع آمار ثبت نامی امسال در طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از ثبت نام ۳۲۶ هزار نفر در این طرح طی سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم موسوی‌متقی، دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: در مرحله سوم طرح ملی حفظ قرآن، 317 هزار نفر سهمیه برای استان‌ها تعیین شده بود.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها بیش از ظرفیت‌های اعلام شده، تکمیل ظرفیت کرده بودند، اظهار کرد: تنها استان آذربایجان شرقی87 درصد از ظرفیت اختصاص یافته را تکمیل کرده و مابقی استان‌ها بالای 100 درصد و از 110 درصد تا 100 درصد تکمیل کرده‌اند.

موسوی‌متقی بیان کرد: مجموع آمار ثبت نامی امسال 326 هزار نفر بوده است که با مجموع عدد یک و دو سال گذشته، جمعاً 870 هزار نفر اسم ثبت نام کرده‌اند، اما از این تعداد افرادی که در طرح حفظ اوقاف ثبت نام کرده‌اند، برخی برای یک و دو سال گذشته هستند و در کلاس‌ها شرکت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: برخی دیگر از این تعداد ثبت‌ نام کنندگان حافظ یک، دو و سه جزء هستند و دیگر ادامه نمی‌دهند و 450 تا 500 هزار نفر افرادی هستند که فعال در کلا‌س‌ها حضور دارند. همچنین کلا‌س‌ها در 4هزار و 200 بقعه کشور تشکیل می‌شود.

دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با تأکید بر اینکه دوره‌های طرح ملی حفظ قرآن، یک ساله است، تصریح کرد: آزمون پایانی 15 اسفندماه و پس از مرحله سراسری مسابقات اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

وی درباره مکان‌های برگزاری آزمون اضافه کرد: مکان برگزاری آزمون متعاقباً اعلام می‌شود اما قاعدتاً باید در بقای متبرکه که کلاس‌ها برگزار شده، آزمون نیز اخذ شود.

captcha