حضور گسترده مسئولان در پنجمین مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانشجویان
کد خبر: 2666241
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

حضور گسترده مسئولان در پنجمین مسابقات بین‌‌المللی قرآن دانشجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان عصر امروز، ۱۱ بهمن‌ماه با حاشیه‌هایی چون حضور گسترده مسئولان دانشگاهی و قرآنی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه پنجمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان عصر امروز، 11 بهمن‌ماه با حضور گسترده علاقه‌مندان آقا و خانم، پیر و جوان و بعضاً خانوادگی در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.
مردم از ساعت 14 محوطه برج میلاد را پر کرده بودند و به دلیل حضور حجت‌الاسلام دکتر روحانی، رئیس جمهور کشورمان با مراقبت‌های امنیتی روبرو شدند و باید از گیت‌های حفاظتی عبور می‌کردند که این امر تا حدودی موجب ازدحام بیشتر جمعیت شده بود.
حضور دانشجویان به ویژه دانشجویان افسری و دانش‌آموزان، همچنین ورود مردم به سالن همایش حتی ساعات‌ها پس از آغاز مراسم افتتاحیه و حضور خیل عظیم بانوان علاقه‌مند از نکات قابل تأمل این مراسم بوده است.
حضور پرشور بانوان، نشان از علاقه‌ این گروه به فعالیت‌های قرآنی است و از سوی دیگر توجه ویژه مسئولان را به غنی‌تر کردن فعالیت‌های قرآنی بانوان را می‌طلبد.
پوشش رسانه‌ای گسترده از مسابقات
تلاش رسانه‌های خبری و خبرنگاران در پوشش این مسابقات و پخش مستقیم مراسم افتتاحیه از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چون قرآن و معارف سیما و شبکه‌های برون مرزی چون سحر، جام‌جم، العالم و الکوثر و پوشش رادیویی این مراسم چون رادیو قرآن از نکات دیگر برگزاری این دوره از مسابقات بود.
تجلیل از اساتید بنام «مولایی» و «آیت‌الله موسوی لاری»
همچنین در مراسم افتتاحیه کلیپی از استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) و آیت‌الله مجتبی موسوی‌لاری دو نفر از خادمان قرآنی کشورمان که امسال دار فانی را وداع گفته بودند، پخش شد که با استقبال حاضران در مراسم روبرو شد.
تجلیل از دست‌اندرکاران چهارمین دوره مسابقات
از دیگر بخش‌های قابل توجه مراسم افتتاحیه تجلیل، تقدیر و تشکر از حجت‌الاسلام تقوی، دبیر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همراه پخش کلیپی از روند فعالیت‌ها و رقابت متسابقان در چهار دوره گذشته بود.
لازم بذکر است که مرحله مقدماتی رشته حفظ با حضور 28 نفر صبح‌ امروز و رقابت 15 نفر از متسابقان در رشته قرائت از ساعت 18 امروز، آغاز شد.
یادآور می‌شود، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از امروز تا یکشنبه 11 تا 14‌ دی‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران با حضور 66 شرکت‌کننده از 47 کشور جهان در حال برگزاری است.
همچنین این مسابقات هر دو سال یک‌بار به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.

captcha