صندوق توسعه مشارکت فعالیت‌های قرآنی صبغه اجرایی به خود بگیرد، نه سرمایه‌گذاری
کد خبر: 2643627
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
لاله افتخاری:

صندوق توسعه مشارکت فعالیت‌های قرآنی صبغه اجرایی به خود بگیرد، نه سرمایه‌گذاری

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره جلسه مشترک با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این نشست تأکید شد، لازم است صندوق توسعه مشارکت فعالیت‌های قرآنی فعال شود تا بودجه‌های این صندوق صرف مسائل اجرایی شود نه سرمایه‌گذاری.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به جلسات اخیر فراکسیون گفت: طی روزهای گذشته 3 جلسه با موضوعاتی قرآنی برگزار شد.

وی گفت: روز گذشته جلسه کمیته پایش فراکسیون به منظور بحث و بررسی در مورد اعتبارات قرآنی و صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیسیون تخصصی پژوهش‌های قرآنی با حضور محمد فرهادی گفت: در این جلسه که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، مطرح شد که اگر در مباحث مربوط به برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه سال 1394 کل کشور پیشنهاداتی دارند، اعلام کنند؛ فراکسیون قرآن مجلس نیز اعلام آمادگی کرد در صورت لزوم به اصلاح قوانین ورود پیدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون‌گذار تعیین کرده بود که تا پایان دومین سال اجرای برنامه پنجم توسعه، اسناد راهبردهای توسعه فعالیت‌های قرآنی بررسی، تصویب و ابلاغ شود، انتظار می‌رود که کارها در این رابطه سریع‌تر انجام شود.

افتخاری همچنین اظهار کرد: جلسه دیگری نیز با محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور بررسی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

منتخب مردم تهران در مجلس گفت: در این جلسه در مورد فعال شدن این صندوق که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مطالبی مطرح شد؛ در این رابطه بررسی‌ها و پیگیری‌هایی صورت گرفته که امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در رابطه با اجرایی‌کردن مصوبه خود که 3 ـ 2 سال از آن می‌گذرد، اقداماتی انجام دهد.

وی تصریح کرد: مکرر این مورد را پیگیری کرده‌ایم که بودجه‌ای که به صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص داده می‌شود به هیچ‌وجه جنبه سرمایه‌گذاری و سوددهی نداشته باشد، بلکه صبغه اجرایی داشته باشد.

افتخاری همچنین اظهار کرد: جلسه کمیته بودجه شورای توسعه نیز امروز، یکشنبه 7 دی‌ماه، در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار خواهد شد.

captcha