ساختار فسادزای بانکی در ایران و یک استفتاء از رهبری
کد خبر: 2625521
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
پربازدیدترین اخبار سرویس سیاست و اقتصاد/

ساختار فسادزای بانکی در ایران و یک استفتاء از رهبری

گروه سیاسی: ساختار فسادزای بانکی در ایران، پاسخ رهبر معظم انقلاب به استفتائی درباره خرافات آخر ماه صفر، اقدامات فرهنگی امام رضا (ع) در ایران و شاخصه‌های اساسی نظام بانکی سالم از جمله پربازدیدترین اخبار سیاسی و اقتصادی ایکنا در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

تحقق شعار سال، تبیین نگاه‌ اقتصادی و فرهنگی قرآن را می‌طلبد

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: باید به این نکته توجه کنیم که قرآن در زمینه اقتصاد و فرهنگ چه نظری دارد؟ اما بنده طی ۹ ماه گذشته ندیده‌ام که کسی کار جدی کرده باشد.

ساختار فسادزای بانکی در ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه هنوز تعریف درستی از بانکداری اسلامی ارائه نداده‌ایم، اظهار کرد: ساختار بانکی ایران به‌گونه‌ای است که از ریشه و بدنه آن فساد می‌جوشد.

ماجرای طلب حلالیت پیامبر(ص) از مردم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از خطبه‌های نماز جمعه خود در سال 1380 به تشریح ماجرای حلالیت گرفتن پیامبر اسلام (ص)  از مردم پرداخته بودند که همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم(ص) بازنشر شد.

مهم‌ترین اصول حاکم بر سیره اقتصادی پیامبر اسلام(ص)

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی معصومی‌نیا، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم اقتصادی به تشریح مهم‌ترین اصول حاکم بر سیره اقتصادی پیامبر اسلام(ص)، پرداخت و اظهار کرد: توجه به اهمیت کار کردن، رعایت اعتدال در انفاق و نظارت شدید بر بازار مسلمانان، از جمله مهم‌ترین این موارد است.

پاسخ رهبر معظم انقلاب به استفتائی درباره خرافات آخر ماه صفر

در آستانه پایان ماه صفر، استفتائی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره خرافات آخر صفر منتشر شد.

موفقیت بانک‌های ویژه اسلامی در گرو تعیین ساختار محاسبه سود و زیان است

محمدجواد توکلی، عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: درباره منظورم از ساختار باید بگویم که یک مورد، این است که نظارت شرعی و قانونی در آن قوی باشد اما مورد دیگر این است که الان در نظام بانکی خودمان ساختار محاسباتی سود واقعی، آنگونه که باید وجود ندارد و سیستم به گونه‌ای است که وقتی سپرده‌های مختلفی داریم مشخص نیست که چگونه می‌خواهیم حساب و کتاب پروژه‌ها را جدا کنیم.

اقدامات فرهنگی امام رضا (ع) در ایران

محمدحسین رجبی دوانی، تاریخ‌پژوه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین(ع) در گفتاری به موضوع اقدامات فرهنگی امام رضا (ع) در ایران پرداخته و گفته است: حضور امام رضا(ع) در ایران موجب آشنایی گسترده‌ مردم ایران با حقیقت اهل‌بیت(ع) و در نتیجه، ترویج شیعه گردید و تا جایی پیش رفت که در قرن ششم هجری، یعنی حدود سیصد سال بعد، در کتاب «النقض» گستره‌ وسیع شیعه در ایران ذکر می‌شود.

شاخصه‌های اساسی نظام بانکی سالم

حمید بیگلری، معاون گروه سیتی (Citigroup) و مدیر بخش بازارهای نوظهور در سخنانی به بیان مشاهداتش درباره شاخصه‌های اساسی یک سیستم بانکی سالم و ارائه تصویری کلی از بحران‌های بانکی در ۴۰ سال اخیر پرداخته است.

بودجه ۹۴ و برنامه ششم توسعه؛ فرصتی برای ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه

رحیم زارع، سخنگوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به تلاش برای تدوین برنامه ششم توسعه گفت: علاوه بر بودجه ۹۴، برنامه ششم توسعه نیز راه پیش روی مسئولان برای ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه است.

مهم‌ترین عامل گسترش صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که سودهای کلانی که بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری بابت اعطای تسهیلات از مردم دریافت می‌کنند، باعث روی آوردن آنها به تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه خانگی شده است.

captcha