استقبال از برنامه‌های مرکز اسلامی انگلیس به مناسبت ۲۸ صفر
کد خبر: 2625362
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

استقبال از برنامه‌های مرکز اسلامی انگلیس به مناسبت ۲۸ صفر

شعب خارجی: مراسم سوگواری مرکز اسلامی انگلیس به مناسبت سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(علیهما السلام) با استقبال گسترده شیعیان مقیم این کشور مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس، این مرکز آیین‌های سوگواری مختلفی را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی در آخرین روزهای ماه صفر به‌منظور تعظیم شعائراسلامی برگزار کرد. 
شیعیان مقیم لندن و شهرهای اطراف از همه اقشار و ملیت‌ها با حضور خود در این مراسم که به مناسبت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) وشهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام  علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، میزان علاقمندی و عشق وارادت خود را به ائمه اطهار واهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند. 
در مراسم سوگواری به زبان فارسی که به مدت سه شب ادامه داشت، همه شب پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سید جلال معصومیان، از قاریان بین‌المللی قرآن، حاضران از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسین حسینی از علمای حوزه علمیه قم و مرثیه‌خوانی حاج جواد اسماعیلی و حاج بهزاد مولایی از ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت (ع) بهره بردند و در انتهای مراسم به عزاداری وسینه‌زنی پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی در سلسله مباحث خود با استناد به احادیث و روایاتی از پیامبر(ص) و دیگر امامان معصوم(علیهم السلام)، به طرح اندرزها، نصایح و مواعظ اخلاقی واجتماعی از زبان مبارک آنان پرداخت و اصول تربیتی و اخلاقی اسلام برای حفظ ارتباط مؤمنان با خدا و داشتن یک زندگی سعادتمند مبتنی بر آرامش را تبیین کرد.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسین حسینی از هجدهم تا 26 ماه صفر به مدت 9 شب در مراکز اسلامی شهرهای «منچستر»، «بیرمنگهام»، «نیوکاسل» و «گلاسگو» نیز سخنرانی کردند که مورد استقبال بسیاری از فارسی‌زبانان مقیم این شهرها قرار گرفت.
در مراسم سوگواری مرکز اسلامی انگلیس به زبان عربی نیز که به مدت دو شب برگزار شد، حضور مسلمانان عرب‌زبان بسیار چشم‌گیر بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالزهره البندر با سخنرانی در این مراسم اهداف و رسالت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) را تبیین کرد و محمد الاشتر از ذاکران اهل بیت نیز به مرثیه‌خوانی وعزاداری پرداخت. 
در مراسم سوگواری به زبان انگلیسی نیز که به مدت دوشب برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین بهمن پور، از علمای مسلمان برای شیعیان انگلیسی‌زبان سخنرانی کرد.

captcha