همایش «یاوران وقف» در راستای تجلیل از خیّران وقف در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود
کد خبر: 2623204
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

همایش «یاوران وقف» در راستای تجلیل از خیّران وقف در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش یاوران وقف در راستای تجلیل از خیّران وقف و خادمان بقاء متبرکه استان خبر داد.

حجت‎الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با تبریک فرا رسیدن هفته وقف، به برگزاری همایش استانی یاوران وقف اشاره کرد و افزود: در این همایش که در روز اول دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، از خیّران وقف و خادمان بقاع متبرکه استان تجلیل می‌شود.

وی شیعه بودن بیش از 99 درصد جمعیت این استان را افتخاری برای چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: مردم این دیار علاقه‎ زیادی به اهل بیت(ع) و بقاع متبرکه دارند به طوری که امسال خیّران زیادی در راستای تجهیز بقاء متبرکه استان کمک کردند.

غلامیان این علاقه به اهل بیت(ع) را زمینه‌ای مطلوب برای نهادینه کردن فرهنگ غنی وقف در این استان عنوان کرد.

وی با اشاره به ثبت 52 وقف جدید در استان، تصریح کرد: قالب موقوفات استان به سمت حسینیه‌ها و مساجد است در حالی تعداد مساجد استان به حد مطلوب رسیده است و دیگر به وقف در این زمینه نیازی نیست.

به گفته وی، با توجه به مشکلات کنونی جامعه به‌ویژه در حوزه بیماران و جوانان می‎طلبد خیراندیشان ابتدا نیازسنجی و سپس، در راستای رفع نیازهای استان اقدام به وقف کنند.

غلامیان درآمد حاصل از موقوفات استان در سال جاری را فقط 300 میلیون تومان دانست و اظهارکرد: اگر با توجه به زیرساخت‎های موجود درحد واقعی ارزش موقوفات اجاره‎های موقوفات پرداخت شود درآمد سالانه موقوفات استان چندین میلیارد می‎شود.

captcha