تصویب نحوه نظارت فراکسیون قرآن مجلس بر هزینه‌کرد اعتبارات قرآنی
کد خبر: 2619051
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

تصویب نحوه نظارت فراکسیون قرآن مجلس بر هزینه‌کرد اعتبارات قرآنی

گروه سیاسی: در کمیته پایش و نظارت فراکسیون قرآن، عترت و مجلس شورای اسلامی نحوه نظارت فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس بر هزینه‌کرد اعتبارات قرآنی تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کمیته پایش و نظارت فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای این  فراکسیون برگزار شد.
لاله افتخاری، رئیس فراکسیون در گفت‌وگو با ایکنا در مورد موضوعات مطرح‌شده در این جلسه گفت: روز گذشته اعتبارات تخصیص‌داده شده در سال 93 مورد بررسی قرار گرفت و نحوه نظارت این کمیته بر هزینه‌کرد اعتبارات به تصویب رسید.
وی افزود: در این رابطه پیش‌نویسی تهیه شده بود که تصویب شد؛ بر اساس این مصوبه جمعی از اعضای این گروه به صورت مستمر و متداوم بر هزینه‌کرد اعتبارات قرآنی نظارت خواهند داشت.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس اظهار کرد: در این جلسه همچنین بر تخصیص و پرداخت بودجه به تشکل‌های قرآنی مردم‌نهاد تأکید شد.
ضرورت راه‌اندازی صندوق توسعه فعالیت‌های قرآنی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد اشاره قرار گرفت که در این رابطه افتخاری اظهار کرد: راه‌اندازی این صندوق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم‌الاجراست؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بارها بر راه‌اندازی این صندوق تأکید داشته‌اند.
افتخاری گفت: امیدواریم با راه‌اندازی و فعال شدن این صندوق، اعتبارات قرآنی به صورت قانون‌مند هزینه شود.
منتخب مردم تهران در مجلس با اشاره به اعتبارات سال 94 گفت: جا دارد از دولت یازدهم به خاطر اعتبارات قرآنی در نظر گرفته در لایحه بودجه تشکر کنم؛ دولت بار دیگر 2000 میلیارد بودجه قرآنی را در این لایحه تکرار کرده که لازم است با بررسی اولویت‌ها و نیازهای جامعه قرآنی برنامه‌ریزی مناسبی برای این اعتبارات داشته باشیم.
افتخاری گفت: با توجه به اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی، با ایجاد ساختارهای مورد نیاز و همکاری وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به نتایج بهتر دست پیدا کنیم.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ازمدیران موسسات قرآنی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ - ۰۹:۱۲
0
0
امیدواریم که قطره ای از این بودجه ها به ما مدیران برسد تا دستمان جلو هرکسی برای انجام امورقرآنی درازنشود.امیدواریم شعارنباشد
captcha