بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعین به ایران/ ترافیک روان است
کد خبر: 2618480
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
اوحدی خبر داد:

بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعین به ایران/ ترافیک روان است

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از کربلای معلی به ایران اسلامی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار زائر به صورت هوایی و ۷۰۰ هزار زائر از راه زمینی وارد کشور شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت ۸۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از کربلای معلی به ایران اسلامی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار زائر به صورت هوایی و ۷۰۰ هزار زائر به صورت زمینی وارد کشور شده‌اند.

وی که به صورت آنلاین مرزهای کشور را رصد می‌کرد، اظهار داشت: در تماسی که صبح امروز با مدیران حج و زیارت خوزستان و ایلام داشتم، اعلام کردند که وضعیت مرزها روان است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و همچنین اتوبوس به اندازه کافی در مرزها مستقر شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور از فراهم کردن امکانات تغذیه‌ای و تدارکات در تمامی مرزها خبر داد و گفت: خوشبختانه امکانات تغذیه و تدارکات کافی در مرزها وجود دارد و در حال حاضرظرفیت پذیرایی برای ۷۰۰ هزار نفر در مهران ایجاد شده است، این در حالی است که طبق پیش بینی‌های طی امروز و فردا ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور خواهند شد و ما دو برابر این ظرفیت امکانات فراهم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین امکانات درمانی و پزشکی مورد نیاز برای زائران اربعین حسینی در مسیرهای بازگشت فراهم شده است و جمعیت هلال احمر کشورمان نیز به صورت شبانه‌روزی و رایگان به ارائه خدمات می‌پردازد.

اوحدی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس راهور، تصریح کرد: خوشبختانه پلیس راهور در این مدت مدیریت خوبی را انجام داد و سبب شد تا وضعیت مرزها روان شود و هم‌اینک هیچ ترافیک سنگینی را شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا وضعیت ترافیک کاهش خواهد یافت و از عصر روز سه‌شنبه وضعیت‌ راهای منتهی به مرزهای کشور به حالت عادی خود باز می‌گردد.

captcha