معرفی فعالیت‌های قرآنی ایران به دانشجویان قرآنی جهان اسلام
کد خبر: 2618295
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
افتخاری بیان کرد:

معرفی فعالیت‌های قرآنی ایران به دانشجویان قرآنی جهان اسلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان آمادگی دیدار با دانشجویان مسلمان در فراکسیون قرآن و عترت مجلس به منظور معرفی و تشریح برنامه‌ها را داریم.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از 11 تا 14 دی‌ماه در تهران برگزار خواهد شد، گفت: مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان علاوه بر اینکه به آشنایی بیشتر دانشجویان قرآنی جهان اسلام با هم کمک می‌کند بلکه موجب شناسایی نیروهای قرآنی در کشورهای اسلامی نیز می‌شود.
افتخاری افزود: مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان، جنب و جوشی در بین دانشجویان قرآنی جهان اسلام ایجاد می‌کند که همین جنب و جوش بسیار ارزشمند بوده و به ارتقای سطح آگاهی دانشجویان مسلمان کمک می‌کند تا تبادل تجربیاتی نیز با هم داشته باشند.
وی ادامه داد: مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان می‌تواند چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی کند و با توجه به جایگاه علمی و سنی مخاطبان که از قشر دانشجو و جوان هستند و هر یک از آنها آینده‌سازان کشور خودشان هستند، این مسابقات تأثیر بسزایی خواهد داشت.
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهار دوره پیشین مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان که با کیفیت خوبی برگزار شده است، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که موجب پویایی بیشتر این مسابقات خواهد بود افزودن رشته‌های پژوهشی و هنری و... در حوزه قرآن کریم است و نگاه کردن به این رشته‌های دانشگاهی از منظر قرآن کریم است که البته در پنجمین دوره مسابقات تغییرات خوبی رخ داده و بخش پژوهش‌ها نیز اضافه شده است.
وی با اشاره به پژوهش‌های میان‌رشته‌ای که امسال به صورت ویژه به پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان افزوده شده است، گفت: این مسابقات در صورتی که به  پژوهش‌های میان‌رشته‌ای و سبک زندگی دینی به صورت تخصصی‌تر بپردازد تأثیرگذاری بیشتری به همراه خواهد داشت.
افتخاری ادامه داد: شناخت استکبار، موقعیت زنان در جهان اسلام و دیگر جوامع و مسائل مربوط به جهان اسلام از دیگر موضوعاتی هستند که می‌توانند به صورت کاربردی در این مسابقات پی‌گیری شوند و دانشجویان مسلمان حاضر در این همایش به بحث و تبادل‌نظر درباره این موضوعات بپردازند.

معرفی مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان به جهان اسلام
وی با تأکید بر لزوم معرفی بیشتر این مسابقات در جهان به عنوان تنها مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مرتبط می‌توانند طی رایزنی‌ها و مذاکراتی که در عرصه بین‌الملل انجام می‌دهند این مسابقات را بیش از پیش در جهان معرفی کنند و مذاکراتی داشته باشند تا سران دیگر کشورها و مسلمانان جهان اسلام از برگزاری چنین مسابقاتی اطلاع کامل داشته باشند.
نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی این آمادگی را داریم تا نشستی با دانشجویان مسلمان داشته باشیم و اقداماتی که توسط فراکسیون قرآن و عترت مجلس انجام می‌شود به اطلاع دانشجویان رسانده و به نوعی به معرفی برنامه‌های خود بپردازیم تا آنها شناخت بیشتری از مجلس شورای اسلامی و برنامه‌های ما داشته باشند.

حمایت از مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان و خبرگزاری ایکنا
وی ضمن حمایت از افزایش بودجه جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به اینکه مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور زیر نظر جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود بودجه این مسابقات نیز از طریق ردیف بودجه جهاد دانشگاهی تأمین می‌شود که لازم است بخش مربوط به ایکنا و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان مورد حمایت ویژه قرار گیرد.
افتخاری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم ثبت دبیرخانه مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان به نام جمهوری اسلامی ایران که هم‌اکنون پی‌گیری‌های آن در آیسسکو انجام می‌شود، عنوان کرد: خوب است که دبیرخانه این مسابقات به نام جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد و در ایران باشد که در این صورت از سال‌های آینده می‌توانیم این مسابقات را به میزبانی دیگر کشورها برگزار کنیم و تجربیات خود را در اختیار آنها بگذاریم.

captcha