درخشش دانش‌آموزان صدرای اراک در مسابقات «حماسه حسینی»
کد خبر: 2616999
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

درخشش دانش‌آموزان صدرای اراک در مسابقات «حماسه حسینی»

گروه اجتماعی: مدیر دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا اراک از برگزیده شدن دانش آموزان این مدرسه در مسابقات سراسری فرهنگی ـ تربیتی حماسه حسینی خبر داد.

معصومه صدرایی، مدیر دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌آلمللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به اینکه زینب جیریایی، زینب همتی و زهرا نظیری به‌عنوان برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند، افزود: از معصومه بخشی به‌صورت ویژه همراه با 23 نفر دیگر از سایر مدارس صدرای کشور تقدیر به عمل آمد.

وی با بیان اینکه نفرات ویژه به صورت قرعه‌کشی انتخاب شدند و جایزه آنان یک دستگاه قرآن دیجیتال بود، اظهار کرد: در این مسابقه سراسری ۱۰۰ سؤال تستی از ابعاد مختلف حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا زمان شهادت طرح شده بود و در اختیار مدارس صدرای سراسر کشور قرار گرفت.

صدرایی ادامه داد: در مسابقه حماسه حسینی حدود ۶ هزار نفر دانش‌آموز از ۳۷ مدرسه دخترانه و ۴۹ مدرسه پسرانه شرکت کرده بودند و از هر مدرسه چهار نفر به‌عنوان افراد برگزیده معرفی شدند.

وی یادآور شد: این مسابقه به همت سازمان مدارس اسلامی صدرا همزمان با ماه خون و شهادت و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با موضوع درس‌ها و عبرت‌های نهضت عاشورا برگزار شد.

این مقام مسئول در پایان، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و قرائت دعای عرفه را از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه عنوان کرد و گفت: کلاس‌های مشاوره کنکور برای دانش‌آموزانی که امسال کنکور دارند با حضور استاد مشاوره این امر برگزار می‌شود.

captcha