به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانیموحد معاون گردشگری این سازمان در جمعبندی نتایج دومین نشست تخصصی – منطقهای شورای راهبری گردشگری سلامت استانهای غرب و جنوب غرب کشور که در شهر اهواز برگزارشد؛ دو مبحث بازارسازی و بازاریابی را از مهمترین وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و مؤسسات مربوطه در ساماندهی گردشگران سلامت ورودی از عراق عنوان و اظهار امیدواری کرد: با برنامهریزی و تجمیع امکانات برای این نوع از گردشگران بتوان بستری متناسب با نیاز موجود ایجاد و سپس برای خدماتی شایسته بازاریابی کرد.
قبل از هر نوع ارائه خدمت، تکریم گردشگران عراقی را مورد توجه قرار دهیم
وی با بیان اینکه وظیفه شورای راهبری گردشگری سلامت، قوام دادن و متمرکز ساختن حمایتهای نهادهای متولی فرابخشی است، گفت: در بازار موجود، دفاتر خدمات مسافرتی استانهای غرب و خوزستان، بخش خصوصی و نهادهای پزشکی باید قبل از هر نوع ارائه خدمت، تکریم گردشگران ورودی از عراق را مورد توجه قرار داده و بر پایه چنین بستری، ظرفیتهای خود را در قالب خدماتی ممتاز ارائه دهند.
رحمانیموحد درباره نوع خدمات مذکور یادآور شد: چنانچه بتوانیم خود را جای گردشگران عراقی قرار دهیم و پیش بینی کنیم که در جایگاه متقابل، ما چه نوع خدمات و امکاناتی را با توجه به فرهنگ و شئونات خود از کشور مورد نظر تقاضا میکردیم، راحتتر میتوانیم با نگاهی گسترده ضمن توجه به زوایای مختلف تصمیمگیری و ارائه خدمت کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به حضور استانهای مرزی ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کردستان در نشست تخصصی – منطقهای شورای راهبری گردشگری سلامت استانهای غرب و جنوب غرب کشور گفت: استانهای فعال و مستعد در جذب گردشگران سلامت از کشورهای همسایه باید به سرعت مکانیسم اجرایی خود را با سه مرحله، «پیش از ورود»، «ورود» و «ارایه خدمت و مراجعت» مسافران تنظیم کنند و ساختار منظمی برای تعریف بستههای درمانی، زمانبندی دقیق تا پایان درمان مربوطه و پس از آن طراحی و برای افزایش رضایتمندی آنان تلاش کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایجاد و نهادینه کردن تعامل مذکور شورای راهبری گردشگری سلامت با پیشبرد برنامههای حمایتگر همچون اجرایی کردن شیوه نامه صدور گواهینامه حرفهای و اجرایی کردن ضوابط و اعتبار سنجی مراکز درمانی مرتبط با گردشگری سلامت نقشی خواهدداشت.