منتقدان فراکسیون قرآن گزارش عملکرد ارائه کنند/ درخواست از رئیس سازمان صداوسیما
کد خبر: 2614931
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
دفاع تمام‌قد رئیس از فراکسیون؛

منتقدان فراکسیون قرآن گزارش عملکرد ارائه کنند/ درخواست از رئیس سازمان صداوسیما

گروه سیاسی: لاله افتخاری در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به برخورد گزینشی این فراکسیون با دستگاه‌های قرآنی، گفت: هر دستگاهی که گزارش عملکرد ارائه کند در نوبت جلسات مشترک قرار می‌گیرد و منتظر گزارش این منتقدان هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی از دوره هفتم کار خود را با پیگیری‌های لاله افتخاری، منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات و عضو کمیسیون فرهنگی آغاز کرد تا بتواند ضمن شناسایی آسیب‌ها و خلأها در جامعه قرآنی، در مسیر تصویب قوانین مناسب برای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور گام بردارد.
از همان دوره تاکنون، یعنی دومین سال فعالیت مجلس نهم، فراکسیون قرآن و عترت که به کمیسیون قرآن، عترت و نماز تغییر نام داده با نام «دکتر افتخاری» شناخته می‌شود. هرچند این منتخب ملت فعالیت‌های دیگری داخل و خارج از مجلس دارد اما این نام با کمیسیون قرآن و عترت مجلس گره خورده است.
هرچند این فراکسیون از دوره هشتم فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کرد و توانست برای اولین بار ردیف بودجه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی در بودجه‌های سالانه تصویب کند و بتواند ساختاری برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور را سامان‌دهی کند اما همچنان انتقادات فعالان قرآنی از کم‌کاری و حضور کم‌رنگ اعضای این فراکسیون در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی به گوش می‌رسید.
ایکنا با توجه به رسالتی که بر عهده داشته و دارد، بر آن شد تا عملکرد این فراکسیون را از نگاه برخی مدیران، پیشکسوتان و فعالان قرآنی مورد ارزیابی قرار دهد. این افراد ضمن تأکید بر ضرورت حضور چنین مجموعه‌ای در دستگاه قانون‌گذار مجلس و تجلیل از اقدامات فراکسیون طی سال‌های گذشته، انتقاداتی بر این مجموعه مطرح کردند. از جمله مهم‌ترین این انتقادات مربوط به حضور کم‌رنگ اعضای فراکسیون در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، ارتباط این فراکسیون با عده محدودی از فعالان و مدیران قرآنی، ضعف در نظارت و پیگیری مصوبات قرآنی مجلس می‌شود.
هر چند لاله افتخاری به گفته خود زمان کمی برای پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران دارد، اما در خلال برنامه‌های روزانه خود حدود یک ساعت به ایکنا اختصاص داد تا بخش اعظمی از انتقادات را با تشریح عملکرد فراکسیون در سال‌های گذشته و نقش دیگر اعضای این فراکسیون پاسخ دهد.
آنچه در ادامه می‌آید گفت‌وگوی مشروح خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی است:

captcha