امامت رمز توحيد است
کد خبر: 2410262
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴

امامت رمز توحيد است

گروه اجتماعی: نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: كلمه امامت رمز توحيد است، چون تحقق اطاعت از خدا، اطاعت از انبياء و امامت است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، آيت‌الله سيد شرف‌الدين ملك حسينی، نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد چهارشنبه، 22 شهريورماه در مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق‌(ع) در مدرسه علميه خان شيراز گفت:‌ امروز شهادت امام جعفر صادق‌(ع) رئيس مكتب و بنيانگذاری مذهب شيعه است.
وی افزود:‌ امام جعفر صادق‌(ع) در آغاز دوران حكومت بنی‌عباس در عرفات فرياد برآورد كه ابتدا رسول خدا سپس حضرت علی‌(ع) تا خود حضرت حق هستند و دارای امامت و ولايت هستند كه جمله امام جعفر صادق دارای چند عامل توحيد و نفی شرك، نبوت و امامت است.
آيت‌الله ملك‌حسينی ادامه داد: يعنی همان امامتی كه برای رسول خدا حق بود برای حضرت علی‌(ع) و فرزندانش نيز بود و در واقع هدف امام جعفر صادق‌(ع) از اين بيان اهل ‌بيت‌(ع) رمز توحيد هستند و پيروی از آن‌ها پيروی از رسول خدا‌(ص) و پيروی از رسول خدا‌(ص) پيروی از خداست.
نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: كلمه امامت يعنی رمز توحيد چون تحقق اطاعت از خدا، اطاعت انبياء و امامت است.
وی اضافه كرد: در واقع امام جعفر صادق‌(ع) با اين بيان خود به مردمی كه به حكومت بنی‌‌اميه و بنی‌عباس تن داده بودند اعتراض كرد و نفی حاكمان دروغين مدعی امامت و خلافت كرد.
آيت‌الله ملك‌حسينی گفت: فرياد امام جعفر صادق‌(ع) يعنی اعلام برائت از حكومت و يعنی ما اهل ‌بيت‌(ع) رمز احيای بشريت هستيم و بشريت بايد به آن‌ها سپرده شود و اگر می‌خواهد به سعادت برسد بايد به سراغ امام برود و اين معنا همان معنای روايتی است كه می‌گويد به شرق و غرب عالم برويد هيچ علم صحيحی نمی‌يابيد مگر آن‌كه پيش ماست.
نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد با طرح اين سؤال ‌كه چگونه بايد اين‌گونه امام را شناخت، گفت: بايد حامل كمال باشد و رمز اينكه مردم در طول تاريخ به حاكميت و خلافت انسان‌های بی‌دين و زاهدهای قلابی تن داده‌اند به‌دليل جهالت است كه مقام امامت و ولايت و انسان صاحب مقام را نشناختند.
وی افزود: امام فرمود حق را بشناس صاحب حق را می‌شناسی و اگر انسان‌ها شاكله امامت را بشناسند امام را می‌توانند بشناسند و امام يعنی انسان كامل يعنی حقيقتی كه تمام زيبائی‌ها، جمال‌ها و كمال‌ها كه مكن است برای يك انسان در يك دنيا مطرح باشد، داراست و اگر مردم چنين چيزی را بفهمند بی‌شك سراغ كسی كه داعيه‌دار خلافت است نمی‌روند.
آيت‌الله ملك حسينی تصريح كرد: اشكال‌های مصداقی غالباً از اشكال‌های مردمی است و اگر انسان‌ها بدانند كه امام يعنی انسان كامل يعنی حقيقتی كه عقل كل است ديگر گمراه نمی‌شوند و همان‌گونه كه رسول خدا‌(ص) عقل كل و كل عقل بود و حقيقتی كه كل عقل است امام و انبياء است.
اين پژوهشگر دينی بيان كرد: زمانی انسان كامل می‌شود كه در دو بعد علم و اراده انسان برتری يابد يعنی علم و اراده او برترين اراده انسان‌ها باشد و بايد تمامی پرسش‌های بشری و نياز‌های آن‌ها را با پاسخ بشناسند و پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: اين علم بايد اتصال به خزينه علم و علم مطلق باشد و امام بايد حقيقتی باشد كه متصل به خوبی‌ها باشد و بايد علم و اراده كامل داشته باشد گذشته از اينكه بايد تمام زيبا‌يی‌های عالم در او جمع باشد.
آيت‌الله ملك‌حسينی گفت: اين نماد خلق الهی است و اين علم به اذن خداست و اگر كسی به اذن خدا از قوت علمی و عقلی برخوردار می‌باشد می‌تواند مقام ولايت را درك كند.
اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار كرد: اگر قرار است به عنوان هدايت و رهبری مؤمنان را به دست گيرند به دليل ايمان مطلق است آن‌هاست.
يادآور می‌شود مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق‌(ع) در شيراز رأس ساعت 9:30 صبح در سالن‌ دارالعباده حرم حضرت شاهچراغ‌(ع) آغاز و دسته‌جات سينه‌زنی به طرف مدرسه علميه خان حركت كردند.
در اين مراسم آيت‌الله اسدالله ايمانی نماينده ولی فقيه در استان فارس، آيت‌الله سيد شرف‌‌الدين ملك‌حسينی نماينده ولی فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد،‌ حجت‌الاسلام سيد محی‌الدين طاهری، آيت‌الله زبرجد توليت آستان حضرت سيد علاءالدين حسين‌(ع)، احمد همتی‌بوشهری مدير كل اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت‌الاسلام سيد ولی‌الله محمودی‌نژاد مدير كل سازمان تبليغات اسلامی فارس و جمعی ديگر از مسئولان اين استان برگزار شد.
captcha