نرم‌افزار سيره معصومان؛ حاوی ۱۳۸۳جلد كتاب
کد خبر: 2405636
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳

نرم‌افزار سيره معصومان؛ حاوی ۱۳۸۳جلد كتاب

با حضور بيش از 150 نفر از طلاب و نخبگان حوزوی يزد، نرم‌افزار سيره معصومان حاوی 1383 جلد كتاب در قالب ۴۴۵ عنوان عربی، فارسی و انگليسی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد الحسينی، كارشناس نرم‌افزار سيره معصومان در حاشيه اين بازديد نخبگان حوزوی يزد از مزكز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی، گفت: اين نرم‌‌افزار به تدوين درختواره احوال شخصی و مسائل نظير سيره، مناقب، اصحاب، راويان و كتابشناسی معصومان پرداخته و قابليت اتصال بيش از 330 عنوان كتاب به درختواره و استخراج بيش از 50 هزار كليد واژه غير تكراری از ديگر خصوصيات نرم‌افزار سيره معصومان عنوان كرد.
وی ادامه داد: در نرم‌افزار سيره معصومان سال شمار زندگی معصومان از تولد پيامبر(ص) تا سال 329 هجری قمری آمده است و تبارنامه بيش از 11 هزار نفر از سادات در اين نرم افزار تعبيه شده است.
الحسينی در ادامه به معرفی نرم افزار مجموعه آثار علامه فيض كاشانی اشاره و بيان كرد: اين نرم افزار در 58 عنوان كتاب و 171 جلد جمع آوری شده و در نرم افزاری با همين عنوان عرضه می‌شود. همچنين 22 نسخه خطی و 18 اثر چاپ نشده از ملا محسن فيض كاشانی در اين نرم‌افزار قابل دسترسی است.
وی به توليدات مركز تحقيقات كامپيوتری نور اشاره و اظهار كرد: نرم افزار مشكات انوار حاوی 502 عنوان كتاب در قالب 600 جلد كتاب است كه شرح حال تفسيری 3هزار و 167 نفر از مفسران در قالب 35 نمايه از 27 مبنع آمده است.
حجت‌الاسلام الحسينی افزود: در اين لوح بيش از 3 هزار چكيده از شرح حال مفسران قابل مشاهده است.
اين محقق و پژوهشگر حوزه حوزوی در ادامه به مجموعه آثار ثقةالاسلام كلينی اشاره و اظهار كرد: اين لوح در قالب 67 عنوان و 191 جلد كتاب در قالب نرم افزاری با همين نام جمع‌آوری شده است كه كتاب 15 جلدی و 8 جلدی كافی، شرح، ترجمه‌ها، تعليقه‌ها و حاشيه‌های كتاب كافی، مجموعه آثار همايش كلينی و تصوير 27 نسخه از مهمترين نسخه‌های خطی كتاب كافی در اين نرم‌افزار جمع‌آوری شده است.
captcha