برگزاری مراسم يادبود محمدرضا نامجو در خانه هنرمندان ايران
کد خبر: 2250693
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲

برگزاری مراسم يادبود محمدرضا نامجو در خانه هنرمندان ايران

گروه هنر: مراسم يادبود و نكوداشت محمدرضا نامجو، هنرمند برجسته قلم‌زنی ۱۶ دی‌ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مراسم يادبود و نكوداشت زنده‌ياد محمدرضا نامجو روز جمعه ۱۶ دی‌ماه ساعت ۱۷ در تالار استاد جليل شهناز خانه هنرمندان برپا می‌شود.
محمدرضا پوشيده نامجو در سال 1322 در شهرستان رشت ديده بر جهان گشود. در سن 10 سالگی در تهران به فراگيری رشته قلم‌زنی روی آورد. پس از فراگيری اين هنر نزد استادانی چون حسن و جواد علاقه‌مندان و درك محضر استاد محمود دهنوی، در سن 25 سالگی به استخدام وزارت فرهنگ و هنر وقت درآمد.
وی در سال 1364 به عنوان استاد‌يار دانشگاه و از سال 1369 به عنوان استاد قلم‌زنی در دانشگاه‌های كشور به آموزش اين هنر پرداخت. نامجو پس از بازنشستگی با تدريس در دانشگاه‌ها و موسسات هنری به كار خويش ادامه داد. او همچنين دارای مدرك درجه ‌يك هنری معادل دكترا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
‌از آثار برجسته‌ استاد نامجو می‌توان به تابلو‌های منقوش به‌ آيه شريفه «وان‌يكاد»، «آيه نور»، سوره «حمد»، «ياسين»، «الم نشرح»، «اسماء الهی» و شجره‌ طيبه چهارده معصوم(ع) و همچنين تابلو‌هايی از مس و برنج منقش به نام پنج تن آل عبا(ع) و آياتی از سوره‌ مباركه «فجر» و نام حضرت علی(ع) اشاره كرد.
از ديگر آثار ارزشمند وی می‌توان «72 لاله» با نام شهدای كربلا و همچنين اثری را كه او به ياد دو فرزند شهيدش در دفاع مقدس و 24 تن از شهدای جنگ تحميلی متعلق به محل سكونتش قلم‌زنی كرده‌است را نام برد.
يادآور می‌شود، اين مراسم به همت معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ايران برگزار می شود.
captcha