جامع‌ترين گنجينه عرفان اسلامی با عنوان «كتابخانه عرفان 2» توليد شد
کد خبر: 2059633
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶

جامع‌ترين گنجينه عرفان اسلامی با عنوان «كتابخانه عرفان 2» توليد شد

گروه فضای مجازی: به همت محققان و پژوهشگران گروه علوم عقلی معاونت پژوهشی مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی جامع‌ترين كتابخانه و گنجينه بزرگ عرفان اسلامی با عنوان «كتابخانه عرفان 2» توليد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، ‌‌در نسخه جديد كتابخانه «نور ـ عرفان»، متن 40 عنوان كتاب در 94 مجلد از آثار مهم عرفانی از قبيل: الفتوحات المكية، فصوص‌الحكم، شرح فصوص‌الحكم، مفتاح‌الغيب، مصباح‌الأنس، تمهيد‌القواعد، المحجة البيضاء فی تهذيب الاحياء، مصباح‌الهداية إلی الخلافة و الولاية، منازل‌السائرين، إحياء علوم الدين و رسالة النصوص، به همراه حواشی و تعليقات بزرگان در قالب معجم الفاظ كتب عرفانی عرضه شده است.
اين گزارش می‌افزايد: ‌‌انتخاب شروح دلخواه به همراه امكان مقايسه بين متون مورد نظر و اولويت‌بندی در گزينش 17 عنوان شرح مرتبط با متن هنگام تحقيق، از ويژگى‌های كارامد اين لوح فشرده به شمار می‏رود.
‌‌نمايش متن كامل قرآن كريم با خطّ عثمان‌طه و نيريزی و امكان جست‌وجو در آيات از طريق ريشه و مشتق كلمات و ارتباط واژه‏های كتب با قرآن و لغت‏نامه، از قابليت‌های ديگر اين لوح فشرده است.
بر پايه اين گزارش، ‌‌به منظور دست‌يابی به معانی واژگان دشوار، لغت‏نامه 15 جلدی لسان العرب در اين لوح فشرده گنجانده شده است.
اين گزارش می‌افزايد: همچنين پژوهشگر می‌تواند با استفاده از ويژگی‌هايی چون: جست‌وجوی ساده و پيشرفته در فهرست و متن، كاوش در آيات قرآن به وسيله ريشه و مشتق كلمات، امكان پژوهش پيشرفته به كمك قابليت فهرست‌‌سازی و نيز قابليت جستجوی فعال در متن، روند تحقيق خود را تا حدّ مطلوبی سامان بخشد.
captcha