مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 1880
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱

مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد برگزار شد

شامگاه شنبه، چهارم آبان‌ماه مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار و حجت‌الاسلام فاطمی به‌عنوان مدیر جدید این حوزه معرفی شد.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه چهارمحال و بختیاری، شامگاه شنبه، 4آبان ماه مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه امامیه شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار و حجه الاسلام و المسلمین فاطمی به عنوان مدیر جدید این حوزه معرفی و از زحمات حجت الاسلام هاشمی تقدیر و تشکر بعمل آمد.



حجت الاسلام و المسلمین سید محمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه شهرکرد در مراسم معرفی مدیر جدید حوزه امامیه شهرکرد با گرامیداشت دهه امامت به جایگاه و اهمیت بالای غدیر و ولایت اشاره و اظهار کرد: واقعه عظیم غدیر تنها یک انتخاب جانشینی برای پیامبر اکرم(ص) نیست بلکه به برکت این انتخاب احکام الهی و هدایت جامعه به واسطه ائمه معصومین(ع) استمرار پیدا کرده است.



وی با بیان اینکه معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشینی پیامبر(ص) تکمیل کننده دین اسلام بود تصریح کرد: خداوند متعال به پیامبر دستور داد که اگر ولایت و امامت حضرت علی (ع) را بازگو نکنی رسالت را به اتمام نرسانده ای و دین الهی ابتر و ناقص خواهد ماند.



فراموشی غدیر ظلم به ولایت است



وی با اشاره به اینکه بعد از پیامبر(ص) راه غدیر به فراموشی سپرده شد خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) دشمنان اسلام دستور ایشان را نادیده گرفتند و راه غدیر را به فراموشی سپردند که در حق رسالت و امامت ظلم و جفای بسیاری صورت گرفته است.



وی با تاکید بر استمرار حکومت عدل الهی در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون نیز جامعه اسلامی از وجود امام معصوم(ع)بی بهره نیست و حضرت بقیه الله الاعظم به عنوان امام و مقتدای همه مسلمانان بر امور آنها نظارت دارد و دست عنایت و لطفشان بر سر جامعه اسلامی قرار دارد.



وی تبعیت از ولایت فقیه را تنها راه مصون ماندن از دسیسه های دشمنان بیان کرد و افزود: حال که چشمنان گناه کار ما از دیدار امام زمان محروم است باید به فقهای و عالمان دین مراجعه کنیم و با اتحاد و همبستگی جامعه اسلامی را از خطرات مصون بداریم.


captcha