برگزيده نخستين دوره همايش بانوان قرآن‌پژوه: دست‌اندركاران آموزش قرآن بايد در اولويت تجليل در همايش باشند
کد خبر: 1595727
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۲
همايش بين‌المللی بانوان قرآن‌پژوه از ديدگاه برگزيدگان

برگزيده نخستين دوره همايش بانوان قرآن‌پژوه: دست‌اندركاران آموزش قرآن بايد در اولويت تجليل در همايش باشند

گروه فعاليت‌های قرآنی: حمايت از بانوان باعث ايجاد انگيزه و تشويق در كليه رشته‌‌های فعاليت‌های قرآنی آنان می‌شود.

«اعظم اعداوی‌الوندی» مبتكر كتاب‌های آموزش قرآن مقطع دبستان و قرائت‌كننده نوارهای آموزشی برای اولين مدرسه‌ی مكاتبه‌ای قرآن كريم و نفر برگزيده نخستين دوره‌ی همايش بانوان قرآن‌پژوه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: برگزاری همايش بين‌المللی بانوان قرآن‌پژوه در ايجاد انگيزه و تشويق بانوان برای فعاليت‌های قرآنی مؤثر است ولی ملاك‌های انتخاب اين بانوان بايد روشن شود تا افراد فعال در محل‌های مختلف بتوانند خود را معرفی كنند.
وی افزود: فكر می‌كنم برای شناسايی افراد برتر، اطلاعيه‌ای در رسانه‌های عمومی به‌صورت برنامه‌های تبليغی و غيره اعلام شود و يا در فرهنگ‌سراها اطلاع‌رسانی صورت بگيرد تا همه‌ بتوانند مدارك خود را به يك نشانی مشخص ارسال كنند و در نتيجه در اين فراخوان عمومی امكان شناسايی همه‌ی افراد ايجاد شود.
اعداوی‌الوندی با اشاره به روند انتخاب بانوان قرآن‌پژوه اظهار كرد: به‌نظر می‌رسد مسئولان انتخاب بايد بيشتر از قعالان و افرادی كه خدمات آموزشی قرآن كريم به مردم ارايه می‌دهند تجليل كنند و به طور مثال فقط افرادی كه فقط قاری يا حافظ قرآن كريم هستند مورد تكريم قرار نگيرند.
نفر برگزيده نخستين دوره‌ی همايش بانوان قرآن‌پژوه تصريح كرد: اگر اغراق نكنيم فعاليت‌های قرآنی بانوان در بسياری موارد خيلی دقيق‌تر از آقايان است كه از جمله در رشته‌های تفسير و پژوهش و داوری مسابقات در سال‌های اخير رشد مناسبی را شاهد هستيم.
مبتكر كتاب‌های آموزش قرآن مقطع دبستان با اشاره به تجليل از اهل سنت در همايش بانوان قرآن‌پژوه يادآور شد: تكريم بانوان فعال عرصه‌های قرآنی اهل سنت برای ايجاد وحدت بين شيعه و سنی خوب است و تأثير مناسبی در جامعه دارد.
وی گفت: بسياری افراد در گوشه و كنار كشور فعاليت‌های قرآنی بسيار مناسبی را انجام می‌دهند ولی ناشناخته هستند و و اگر نحوه‌ی شناسايی اين افراد عميق‌تر شود در ايجاد انگيزه برای آنان تأثير بيشتری خواهد داشت.
اعداوی‌الوندی با اشاره به خلاصه‌ای از زندگينامه‌ی قرآنی خود اظهار كرد: از سال 65 فعاليت خود را آغاز كردم و در دوره‌های تربيت معلم سازمان تبليغات اسلامی شركت می‌كردم و بعد‌ها در دوره‌های تربيت مدرس حضور يافتم و كلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجويد و صوت و لحن قرآن كريم نيز از آموزش‌هايی بودند كه در آن شركت می‌كردم.
نفر برگزيده نخستين دوره‌ی همايش بانوان قرآن‌پژوه در پايان با اشاره به استادان قرآنی خود تصريح كرد: استادان مرحوم «اربابی، خواجوی، حاج‌شريف و موسوی» در تدريس دروس مختلف به من نقش داشتند تا اواخر سال 68 كه به‌عنوان داور مسابقات دانش‌آموزی، سازمان‌ها و اوقاف دعوت شدم و هم‌اكنون نيز به تدريس در كلاس‌های متفرقه مشغول هستم.
captcha