نكاتی درباره حيات برزخی در وبلاگ «شاهد طاها»
کد خبر: 1576615
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۴

نكاتی درباره حيات برزخی در وبلاگ «شاهد طاها»

گروه وبلاگ: وبلاگ‌نويس «شاهد طاها» كه در سرويس‌دهنده بلاگفا فعاليت می‌كند در پست اخير خود به موضوع «حيات برزخی» پرداخته‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، بلاگر «شاهد طاها» به نشانی http://shahedtaha.blogfa.com به بيان حقايق شگفت‌انگيز جهان برزخى از زبان اوليای دين پرداخته‌است.
وی می‌نويسد: «عالم و دانشمند ربانى، مرحوم «فيض كاشانى» (متوفى‏1091ه.ق) در كتاب نفيس و ارزشمند «الْمُحجَّةُ الْبَیْضاء فی تَهْذيبِ الْإحياء» در اين ‏باره چنين مى‏گويد: دنيا، همچون زندان تاريكى است كه انسان در آن حبس است و برزخ همانند بستان وسيع و گسترده‏اى است كه انواع درختان سر به فلك‏كشيده، گل‌هاى زيباى عطرآگين، پرندگان خوش الحان و... در آن باشند.
پيامبر گرامى(ص) با تعبيرى بسيار زيبا و دقيق دنيا و برزخ را چنين تشبيه كرده‌است: مِثال مؤمن در دنيا، مثل جنين است در شكم مادر؛ چنان به آن خو گرفته كه گویى عالمى برتر و با صفاتر از آن نيست. از اين رو پس از پايان عمر آن جهان، با اكراه و سختى، همراه با ترس و گريه، دل از آن مكان مى‏كند.
پس از اندكى كه با اين جهان انس گرفت، ديگر ميل بازگشت به وطن نُه ماهه خويش را ندارد.
مؤمن نيز چنان به دنيا خو گرفته كه دل كندن از آن، برايش سخت و مرگ بر او ناپسند است؛ اما پس از مرگ، وقتى چشمش به جمال نعمتهاى فرحبخش و دل‌انگيز برزخى روشن شد، به هيچ وجه حاضر نيست به وطن چند ده ساله خويش بازگردد.»
وی ادامه می‌دهد: «ثواب و عذاب عالم برزخ را نيز مى‏توان به پاداش و كيفر «عالم رؤيا» تشبيه كرد. انسان، در خواب، امورى از قبيل: خوردن، آشاميدن، انديشيدن و... را انجام مى‏دهد و اين كارها به وسيله قالبى غير از قالب مادى صورت مى‏پذيرد؛ زيرا در هنگام خواب ديدن، بدن و قالب مادى در بستر خفته است.
در حديث آمده‌است: هنگام خواب، قالب مادى باقى مى‏ماند و آنچه از انسان خارج مى‏شود، قالب برزخى اوست.»
captcha