معرفی قاری زن برتر مسابقات قرآن اوقاف استان تهران
کد خبر: 1488123
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۴
معرفی نفرات اعزامی به مسابقات سراسری قرآن اوقاف(3)

معرفی قاری زن برتر مسابقات قرآن اوقاف استان تهران

گروه فعاليت‌های قرآنی: «شيما چنگی آشتيانی» از قاريان جوان كشور است كه در سال جاری رتبه نخست مسابقات قرآن اوقاف استان تهران در مرحله منطقه‌ای را كسب كرده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، وی سال 1360 در شهرستان آشتيان از توابع استان مركزی به دنيا آمد و پس از گذراندن مراحل ابتدايی آموزش قرآن را زيرنظر «فتحی»، استاد تجويد فراگرفت.
شيما چنگی به تشويق والدين و خانم سليمانی مدير مدرسه قرآن كريم اراك، به‌طور جدی به فراگيری علوم قرآنی پرداخت.
وی سپس از طريق گوش دادن به نوارهای استادان مصری برای نخستين بار در سال 84 و 1383 در مسابقات كشوری قرآن اوقاف شركت‌كرد و رتبه چهارم و پنجم را به‌دست‌آورد.
كسب اين رتبه‌ها باتوجه به لحن بالا و ضعف در تجويد، وی را مصمم به تمرين بيشتر و رفع اشكالات تجويدی و شركت در مسابقات‌ منطقه‌ای قرآن اوقاف در سال‌های 85 كرد، كه موفق به كسب رتبه‌ اول‌شد و مسير جديد و روبه‌رشدی را طی كرد.
وی برای نخستين‌بار در سال 1377 در مسابقات دانش‌آموزی رتبه اول را از آن خود كرد و همين رتبه موفقيت آميز در سال 1379 دوباره تكرار شد.
چنگی علاوه‌بر كسب رتبه‌های استانی مسابقات قرآنی اوقاف، در مسابقات سراسری دانشجويی كه در سال‌های 1380، 82 و 83 برگزار شده به ترتيب رتبه‌های اول، سوم و دوم مسابقات قرآن سراسری دانشجويی را در كارنامه قرآنی خود ثبت‌كرده‌است.
شيما چنگی كه دارای مدرك كارشناسی زيست‌شناسی جانوری است، مشغول فعاليت در خبرگزاری قرآنی ايران نيز است.
وی باتوجه به نگاه ويژه و علاقه وافری كه نسبت به موضوعات قرآنی دارد، اميدوار است فعاليت در اين خبرگزاری موجبات روند روبه‌رشد وی در زمينه‌های مختلف قرآنی شود.
وی با ابراز مسرت از شركت مجدد در مسابقات قرآن اوقاف در سال جاری گفت: برای شركت در اين دوره از مسابقات قرآنی با تمرين مداوم و مستمر و استفاده از محضر استادان قرآنی همچون «موسوی» و «ابوالقاسمی» خود را آماده اين دور از مسابقات می‌كنم.
يادآوری می‌شود، وی از سوی اوقاف استان تهران به بيست وهشتمين دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف اعزام خواهدشد.



captcha