بررسی فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
کد خبر: 1466359
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
افتخاری از جزئیات جلسه کمیته پایش خبر داد:

بررسی فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

گروه سیاسی: افتخاری در تشریح جزئیات جلسه کمیته پایش و نظارت بر حسن اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در این جلسه با حضور معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه‌ها، فعالیت‌های قرآنی نهاد، عملکرد و تعاملات آن با دیگر تشکل‌های قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره جزئیات جلسه امروز کمیته پایش و نظارت بر حسن اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی گفت: جلسه امروز در ادامه سلسه جلسات کمیته پایش که هر هفته برگزار می‌شود با حضور اعضا انجام شد.

وی افزود: در این جلسه از رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دعوت به عمل آمده بود تا در حوزه قرآن، عترت و نماز و به ویژه قرآن گزارش عملکرد، پیشنهادات و انتظارات خود را ارائه دهند و اعضا نیز سؤالات خود را مطرح کنند.

افتخاری اظهار کرد: به دلیل اینکه رئیس نهاد نمایندگی رهبری نتوانستند در جلسه حضور یابند، معاون فرهنگی ایشان به همراه برخی از مسئولان بخش قرآن نهاد در جلسه حاضر شدند و در مورد فعالیت‌های قرآنی نهاد، عملکرد، موانع پیش رو، بودجه‌های دریافتی از شورای توسعه، اقدامات انجام شده و تعاملات نهاد نمایندگی رهبری  با دیگر تشکل‌ها و فعالان قرانی در دانشگاه‌ها بحث و بررسی صورت گرفت.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس عنوان کرد: در این جلسه اعضا  بر ضرورت همگرایی میان فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها میان بسیج، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگی وزارت علوم و جهاد دانشگاهی و سایر تشکل‌ها و فعالان قرآنی در دانشگاه‌ها تاکید کردند و تقسیم کار درست و پرهیز از موازی‌کاری را خواستار شدند.

افتخاری تأکید کرد: همچنین در این جلسه مطرح شد که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی بیشتر بر تبلیغ و ترویج متمرکز است که باید فعالیت‌های بیشتری در جهت حفظ قرآن انجام دهد.

وی ادامه داد: لذا مقرر شد برنامه‌ها به صورت دقیق ارائه شود تا در شورای توسعه و کمیته تخصیص بودجه و برنامه  بتوان حمایت و دفاع لازم را انجام داد. همچنین اعضا از فعالیت‌های قرآنی نهاد تقدیر و تشکر کردند ولی تاکید براین بود که نهاد بتواند این فعالیت‌ها را با اولویت‌بندی و تمهید سایر اقدامات گسترش دهند.

افتخاری درباره جلسات آینده کمیته پایش گفت: قرار است با مسئول قرآن وزارت بهداشت جلسه‌ای برگزار شود. البته پیشنهاد ما این است که با خود آقای قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، جلسه را برگزار کنیم و در صحبتی هم که با ایشان داشتم استقبال خوبی کردند و امیدوارم بتوانیم با تطبیق زمان برنامه‌ها جلسه را با حضور وزیر بهداشت برگزار کنیم.

captcha