برگزاری مسابقه نقاشی «علمدار کربلا» در اراک
کد خبر: 1463622
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰

برگزاری مسابقه نقاشی «علمدار کربلا» در اراک

گروه هنر: مسئول کانون فرهنگی ـ هنری چهارده معصوم(ع) اراک از برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان «علمدار کربلا» به‌مناسبت ماه محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام بیژن همتیان، مسئول کانون فرهنگی ـ هنری چهارده معصوم(ع) اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام مسابقه نقاشی با عنوان علمدار کربلا و با موضوع محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع) در این مسجد برگزار می‌شود.
 

وی افزود: این مسابقه ویژه خردسالان و نوجوانان 5 تا 12 سال است که در نخستین جمعه محرم برگزار و به سه نفر از برگزیدگان آن جایزه و به همه شرکت‌کنندگان به رسم یادبود هدایایی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام همتیان از برگزاری مراسم سخنرانی در شب‌های ماه محرم خبر داد و افزود:‌ در طول ماه محرم در هر پنج شب یکی از وعاظ برجسته استان مرکزی به سخنرانی در خصوص قیام امام حسین(ع) می‌پردازند.
 

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام قربانپور، گنجعلی، بطحایی، میراحمدی و حجت‌الاسلام الهامی‌نیا از سخنرانانی هستند که در ماه محرم در مسجد برای نمازگزاران به سخنرانی می‌پردازند.


این مقام مسئول در پایان، اظهار کرد: قیام کربلا دارای درس‌ها و عبرت‌های زیادی است که باید به اندازه شور محرم به آن بها داده شود و وعاظ باید در روضه‌خوانی‌ها بعد عاطفی کربلا و مظلومیت امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانند.

captcha