سوگواری‌های حسینی منسجم و از جذابیت‌های بصری برخوردار باشد
کد خبر: 1461273
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
مدیرکل صدا و سیمای فارس:

سوگواری‌های حسینی منسجم و از جذابیت‌های بصری برخوردار باشد

گروه اجتماعی: کشفی با تأکید بر اینکه سوگواری‌های حسینی باید به شکل زیبا و منسجم برگزار شود، گفت: آنچه بخواهد از تلویزیون پخش شود باید دارای جذابیت‌های بصری باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدباقر کشفی، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز، 26 مهر در نشست هم‌اندیشی هیئات مذهبی این استان به بیان نکاتی جهت انعکاس بهتر مراسم‌های سوگواری حسینی از صداوسیما پرداخت و گفت: سوگواری‌های که صورت می‌گیرد حتماً با نیت پاک انجام می‌شود و از سوی دیگر وظیفه صدا و سیما تبلیغ، تظاهر و نشان دادن است لذا آنچه که بخواهد در قاب تلویزیون نشان داده شود، باید از ویژگی‌ها و جذابیت‌های بصری برخوردار باشد.
کشفی ادامه داد: در این راستا سوگواری‌های حسینی باید به شکل زیبا و منسجم برگزار شود و متون شعر نیز فاخر باشد و در بحث مداحی نیز اصرار ما بر این بوده است که با گویش و لهجه شیراز و استان فارس صورت گیرد.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شعرهای عاشورایی نیز متناسب با شرایط وایام باشد، گفت: دشمنان ما به بهانه‌های مختلف به‌دنبال خوراک تبلیغاتی علیه شیعه هستند و هر کدام از عزاداری‌ها که این شاخص‌های فاخر را نداشته باشد، طبیعتاً به ضد کار خود تبدیل می‌شود.
وی تأکید کرد: برای انعکاس سوگواری‌های حسینی در هیئات مذهبی باید ضوابط و چارچوب‌های لازم برای عزاداری منسجم از جمله مکان، لباس، صوت و لهجه مناسب نیز درنظر گرفته شود.
مدیرکل صدا و سیمای فارس ابراز کرد: در سال جاری صدا و سیما در کنار تمام هیئات مذهبی در اجرای وظایف و مسئولیت‌هایی که به‌عهده دارد حتماً پرفروغ‌تر، پررونق‌تر و مناسب‌تر از سال‌های قبل به این ایام، عزاداری‌ها، مجالس و خیمه‌هایی که برای عزداری امام حسین(ع) برپا می‌شود، خدمت می‌کند.
وی افزود: ما نقش و وظیفه خود را به عنوان یار تمام هیئات مذهبی خواهیم داشت و کمک می‌کنیم که این تلاش و زحماتی که صادقانه برای ارادت به امام حسین(ع) کشیده می‌شود به شکل مناسبی منعکس شود.
کشفی با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در شیراز عنوان کرد: جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) هدایت و جهتی است که مقام معظم رهبری به استان فارس اعطا کرده است و به یاری خدا با شایستگی‌ها و ظرفیت‌هایی که این استان داراست می‌تواند اجلاسیه آبرومند و در خور این شأن و جایگاه برگزار کند و حتماً در موضوعاتی که به‌عهده ماست، کوتاهی نخواهیم کرد.
مدیرکل صدا و سیمای فارس ابراز کرد: با رصد موضوعات دینی و مسائل فرهنگی در استان فارس مشاهده می کنیم که مسئولان نیز به این امور علاقه داشته و حامی این حرکت‌ها هستند.

captcha