نیروهای صهیونیست دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی را محدود کردند
کد خبر: 1461051
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
برای سومین هفته پیاپی؛

نیروهای صهیونیست دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی را محدود کردند

گروه بین‌الملل: نیروهای اشغالگر صهیونیست برای سومین هفته پیاپی، دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی برای اقامه نماز جمعه را محدود کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «World Bulletin»، پلیس صهیونیستی با به‌کارگیری هزار سرباز و بستن جاده‌ها در شهر قدس، امکان دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی را محدود کرد.
نیروهای صهیونیستی با تشدید محدودیت‌ها علیه مسلمانان، مردان زیر 50 سال را از ورود به مسجد برای شرکت در نمازها منع کرده‌‌اند.
عزام الخطیب، رئیس سازمان اوقاف و امور مسجدالاقصی با اعلام این خبر گفت: در حالیکه نیروهای اسرائیلی از دسترسی مسلمانان به مسجدالاقصی جلوگیری می‌کنند، دسترسی شهرک‌نشینان یهودی را تسهیل کرده‌اند.
این محدودیت‌ها موجب اعتراض مسلمانان و بروز درگیری‌هایی در قدس شده است.
خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز روز پنجشنبه همه مسلمانان را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند.
وی گفت: «از امت اسلامی می‌خواهم به‌خاطر مسجدالاقصی خشم خود را اظهار کنند. این امت را به دفاع از قدس و مسجدالاقصی فرا می‌خوانیم و از ملت خود در داخل نیز می‌خواهیم برای دفاع از الاقصی به‌سرعت راهی این مکان شوند.»
وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر از سرگرم بودن عرب‌ها به ناآرامی‌های منطقه‌ای به‌ویژه در سوریه و عراق سوء استفاده می‌کند و در تلاش است بر مسجدالاقصی مسلط شود.

captcha