سنجش وضعیت قرآنی جامعه پزشکی/ تدوین 3 پروژه تحقیقاتی قرآن و سلامت تا پایان سال
کد خبر: 1460205
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
قربانی عنوان کرد:

سنجش وضعیت قرآنی جامعه پزشکی/ تدوین 3 پروژه تحقیقاتی قرآن و سلامت تا پایان سال

گروه سلامت: دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی سنجش وضعیت قرآنی جامعه پزشکی، روش‌های ترویج قرآن در بین جامعه پزشکی و ازیاد نسل از منظر قرآن و عترت را به عنوان سه پروژه تحقیقاتی مجموعه برای نیمه دوم سال جاری معرفی کرد.

رحیم قربانی، دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح فعالیت‌های پیش روی این مجموعه پرداخت و یادآور شد: در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ غنی قرآن کریم و مکتب حیات بخش اهل‌بیت(ع) و نیز ارتقای کیفی و کمی و نهادینه کردن فعالیت‌های قرآن، عترت و سلامت در بین اعضای جامعه پزشکی و فعالان حوزه سلامت کشور، این گروه بر‌اساس پیشنهاد مجمع عمومی فرهنگستان تشکیل شده است.
قربانی استفاده از مفاهیم قرآنی و سنت و سیره اهل بیت(ع) در ارتقای سلامت جامعه، زمینه سازی برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه پزشکی در راستای فرهنگ سازی انس با قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در بین اعضای جامعه پزشکی، زمینه سازی جهت حضور قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در بین فراگیران اعم از دانشجویان، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، اساتید و اعضای هیئت علمی و سایر اعضای جامعه پزشکی و نیز در مراکز بهداشتی درمانی و همچنین ارائه نظرات مشورتی و کارشناسی به مدیران، دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف را بخشی از وظایف این مجموعه معرفی کرد.
ارتباط، تعامل و همکاری با انجمن‌های علمی تخصصی پزشکی و پیراپزشکی، زمینه سازی برای توسعه پژوهش‌های قرآن، عترت و سلامت در عرصه سلامت علوم پزشکی، برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی در زمینه قرآن، عترت(ع) و سلامت حضور و مشارکت در کنگره‌های علمی تخصصی مختلف در زمینه قرآن، عترت و سلامت، حضور در فضای مجازی و رسانه‌ای و نیز بررسی و زمینه سازی برای تصویب قوانین مورد نیاز جهت حضور قرآن، عترت(ع) و سلامت در جامعه پزشکی از دیگر مواردی بود که قربانی از آن‌ها به عنوان بخش دیگری از وظایف این گروه نام برد.
تدوین 3 پروژه تحقیقاتی قرآن و سلامت تا پایان سال
دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر اینکه گروه یاد شده پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: مجموعه برای 6 ماه دوم سال جاری سه پروژه تحقیقاتی مرتبط با فعالیت‌های این حوزه را مورد بررسی و تا پایان سال آن‌ها را نهایی خواهد کرد.
سنجش وضعیت قرآنی جامعه پزشکی
وی «سنجش وضعیت قرآنی جامعه پزشکی» و «روش‌های ترویج قرآن در بین جامعه پزشکی» را به عنوان دو پروژه تحقیقاتی مجموعه معرفی کرد و افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری نیز موضوع سومین پروژه تحقیقاتی مجموعه به مسئله ازیاد نسل از منظر قرآن و عترت پرداخته است.
قربانی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها توسط گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان تهیه می‌شود و پس از اتمام، نتایج تحقیقات منتشر و در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

captcha