پرداخت بدهی‌های دولت، مقدمه آزادسازی سهام عدالت در بازار بورس است
کد خبر: 1457850
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
عضو کمیسیون برنامه وبودجه:

پرداخت بدهی‌های دولت، مقدمه آزادسازی سهام عدالت در بازار بورس است

گروه اقتصاد: قادری، پرداخت بدهی‌های دولت را مقدمه آزادسازی سهام عدالت در بازار بورس دانست و اظهار کرد: تا این اقدام صورت نگیرد امکان آزاد شدن سهام عدالت وجود ندارد.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با طرح آزادسازی سهام عدالت در بازار بورس اظهار کرد: امروز این موضوع در مجلس مطرح شد و دوفوریت آن رأی نیاورد؛ چراکه نمایندگان محترم با دوفوریت طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس مخالفت کردند. اکنون دولت در حال تهیه لایحه در این زمینه است و طرح‌هایی در این زمینه در حال آماده شدن است و بنده گمان می‌کنم که بستر و زمینه برای آزادسازی سهام عدالت در حال فراهم شدن است.

وی ادامه داد: بند معتقدم این‌کار باید انجام شده و سهام عدالت در بازار بورس آزاد شود اما در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار بگیرد و آنها بتوانند سهام ثانویه منتشر کنند و این سهام در اختیار افراد قرار گیرد ولی سهام اولیه به عنوان سرمایه برای سرمایه‌گذاری نقد شود که توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مورد استفاده قرار گیرد.

قادری در پاسخ به این پرسش که اکنون شش سال از واگذاری این سهام به مردم می‌گذرد ولی بسیاری از مابه‌التفاوت‌ها هنوز به مردم پرداخت نشده است، آیا این اقدام، چنین مشکلاتی را برطرف خواهد کرد؟ گفت: اگر این اقدام صورت گرفته و این سودها به مردم پرداخت نشده است به این دلیل است که پول مردم باید به دولت برگردد؛ چراکه این سهام به صورت مجانی در اختیار مردم قرار نگرفته است و چون پول دولت تاکنون فراهم نشده است این سود هم به مردم پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اظهار کرد: مقدمه آزادسازی سهام عدالت در بازار سرمایه، این است که اصل این پول‌ها که متعلق به دولت است باید برگردد و بعد سهام آزاد شود و تا این اقدام صورت نگیرد امکان آزاد شدن سهام عدالت وجود ندارد، از طرف دیگر براساس این طرح، باید بدهی‌های سهام عدالت به دولت پرداخت شود که چنین امری می‌تواند بودجه دولت را افزایش دهد.

مطالب مرتبط
captcha