مجازات مربی میانماری به‌دلیل تنبیه بدنی کودک قرآن‌آموز در عربستان
کد خبر: 1450115
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

مجازات مربی میانماری به‌دلیل تنبیه بدنی کودک قرآن‌آموز در عربستان

گروه بین‌الملل: با انتشار فیلمی از تنبیه بدنی کودک قرآن‌آموز توسط مربی خود در یکی از مساجد عربستان در فضای مجازی، حکم اخراج از کار این مربی در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک أنحاء، در این فیلم کوتاه که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یک کودک قرآن‌‌آموز توسط مربی خود در محل مسجد، مورد تنبیه بدنی قرار می‌گیرد که تصاویر ضرب و شتم وی برای بینندگان بسیار آزاردهنده و غیرانسانی است.
 شورای حقوق بشر عربستان پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی و اعتراض شهروندان سعودی‌ به چنین اقدامی آن هم در فضای معنوی مسجد، به سرعت اخراج این مربی قرآن از کار و تعیین مجازات قانونی برای او را خواستار شدند.
این شورا پس از انجام تحقیقات لازم اعلام کرد که این عمل غیر اخلاقی در محل مسجد «توحید» واقع در مکه انجام شده اما مربی قرآن و کودک قرآن‌آموز هر دو خارجی و غیر سعودی هستند.

شورای حقوق بشر عربستان با اطلاع از هویت مربی حفظ قرآن اظهار کرد: مقدمات اولیه برای اخراج این مربی قرآن خارجی از عربستان به‌زودی فراهم می‌شود.
ابراهیم النحیانی، معاون ناظر کل حقوق بشر در مکه مکرمه در این‌باره گفت: طی تحقیقات به عمل آمده، مربی و کودک قرآن‌آموز هر دو غیرسعودی و اقلیت اهل میانمار هستند و این شورا تدابیر لازم را درباره مجازات وی و نیز عدم تکرار چنین رفتارهایی اتخاذ کرده است.
نواف غائب، رئیس جمعیت خیریه مکه نیز در این باره گفت: تحقیقات همچنان ادامه دارد و چنین رفتارهای ناپسندی از سوی اقلیت‌ها با جریمه‌هایی چون اخراج از کار و کشور همراه است.

captcha