هدف استکبار از درگیری‌های خاورمیانه، تحلیل رفتن منابع دنیای اسلام است
کد خبر: 1440699
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
منتخب مردم شیراز در مجلس:

هدف استکبار از درگیری‌های خاورمیانه، تحلیل رفتن منابع دنیای اسلام است

گروه سیاسی: قادری با تأکید بر اینکه اهداف استکبار جهانی از ایجاد آشوب در منطقه کاملاً روشن است، گفت: در حقیقت نتیجه این درگیری‌های داخلی تحلیل رفتن منابع و امکانات دنیای اسلام است.

جعفر قادری، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به وقایع اخیر خاورمیانه اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی از طریق پی‌ریزی طرح‌های خود سعی در ایجاد تنش در منطقه به‌وسیله تشکیل و تقویت گروه‌های تکفیری کرد.

وی افزود: در گام نخست ابتدا تلاش کرد تا خط مقاومت را در سوریه تضعیف کرده و از میان بردارد و سپس با تشکیل گروهک داعش در عراق، اهداف خود را دنبال کرد تا بتواند از پروژه اسلام علیه اسلام نهایت استفاده را برد.

رئیس کمیته اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه اهداف استکبار جهانی از ایجاد آشوب در منطقه کاملاً روشن و مبرهن است، گفت: در حقیقت نتیجه این درگیری‌ها و نزاع‌های داخلی تحلیل رفتن منابع و امکانات دنیای اسلام است.

وحدت مسلمانان؛ سدی جهت دستیابی به اهداف استکبار

قادری عنوان کرد: غایت تمام تحولاتی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل است زیرا وحدت مسلمانان سدی برای دستیابی به اهداف شومشان است؛ لذا با کشاندن درگیری‌های مختلف در کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان تلاش کردند تا افکار و نیروهای مسلمانان را در این تنش‌ها درگیر کرده و خودشان به‌راحتی جهت اهداف خود گام بردارند.

رئیس کمیته اقتصادی مجلس عنوان کرد: متأسفانه استکبار و صهیونیست‌ها از موضوعات و اختلافاتی که در داخل کشورهای اسلامی وجود داشت استفاده کردند و از عدم بصیرت دینی برخی به ظاهر مسلمان در این کشورها در جهت نیل به اهداف خود سوءاستفاده کردند.

وی ادامه داد: متأسفانه این افراد کم‌خرد، به آثار و پیامدهای سوء اختلاف و تفرقه توجه ندارند و باعث می‌شوند که خشونت و درگیری‌های درون گروهی میان دیدگاه‌های اعتقادی و مذاهب اسلامی شکل گیرد.

قادری تأکید کرد: این افراد و گروه‌های تکفیری همگی وابسته به یک مجموعه هستند و آن آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی است زیرا فضای آرام در کشورهای اسلامی موجب به خطر افتادن اقتدار و حکومت آنها می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ابراز کرد: فضای آرام در کشورهای خاورمیانه موجودیت استکبار را در این منطقه زیر سؤال می‌برد، از این‌رو در ایجاد تفرقه و چند دستگی در این کشورها سعی می‌کنند.

برگزاری کنگره اخلاق‌پزشکی در اسرائیل، توهین به شعور بشری است

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دهمین کنگره جهانی اخلاق پزشکی در اسرائیل اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین کنگره‌ای در اسرائیل که به بدترین شکل ممکن کودکان و افراد بیگناه را می‌کشد و ابتدایی‌ترین اصول اخلاقی را زیرپا می‌گذارد، هیچ موضوعیت و مشروعیتی ندارد.

منتخب مردم شیراز در مجلس تأکید کرد: در حقیقت برگزاری این کنگره در اسرائیل نوعی توهین به شعور بشری و انسانی است و باید پزشکان مسلمان و کشورهای اسلامی در این زمینه موضع‌گیری مناسبی داشته باشند و با این حرکت‌های عوام‌فریبانه اسرائیل و دوگانگی‌های آن برخورد کنند.

captcha