مسابقات قرآنی ویژه مددجویان زندان‌های استان اردبیل برگزار شد
کد خبر: 1436063
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

مسابقات قرآنی ویژه مددجویان زندان‌های استان اردبیل برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقات قرآنی ویژه مددجویان زندان‌های اردبیل در سالن اجتماعات زندان مرکزی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین وحدت مشهوری‌نظری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، 13 مردادماه، در مراسم افتتاحیه برگزاری مسابقات قرآنی ویژه مددجویان زندان‌های استان اردبیل، گفت: مسابقات قرآنی ویژه مددجویان زندان‌های استان اردبیل در واقع فرصت مغتنمی است برای رسیدن و نزدیک شدن به بارگاه حضرت حق که امیدواریم این مسابقات همه ساله در مراحل مختلف برگزار شود و ما هم این افراد را در محافل قرآنی در مساجد و امامزاده‌ها و مراسم بین‌المللی ببینیم.

وی با بیان اینکه قرآن متعلق به انسان و برای انسان است، افزود: خداوند متعال این کتاب را برای انسان‌ها و چراغی برای هدایت آنها به پیامبرعظیم الشأن اسلام(ص) نازل کرده است؛ در واقع این کتاب متعلق به انسان است و انسان از این کتاب در تمام مراحل زندگی و مسایل اجتماعی الهام می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: برای شما مددجویان که به نوعی گرفتار ناملایمات شده‌اید فرصت مغتمنی است در این مکان نسبت به فراگیری قرآن کریم تلاش کنید و محتوا و تفسیر این کتاب را درک کرده و به یک نتیجه مطلوب که درست زندگی کردن است، برسید.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اردبیل گفت: قرآن به‌خاطر محتوایش اهمیت زیادی دارد و این کتاب آسمانی سرشار از رازهای نهفته است چراکه مخاطب آن انسان است و انسان موجودی پررمز و راز است پس عمل به محتویات قرآن ما از تمام بدی‌ها و پلیدی‌ها در امان نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اهمیت حدیث ثقلین اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) ما را به دو چیز سفارش کرده است اهل‌بیت(ع) و کتاب الهی که این دو از همدیگر جدا شدنی نیستند و پس برای ما مسلمانان فرق نخواهد کرد در هر کجای دنیا باشیم باید برای حفظ این دو امانت از جان خود مایه بگذاریم.

مشهوری‌نظری در پایان یادآور شد: قرآن کتاب جاودانه است که همواره می‌تواند جوابگوی انسان پر رمز و راز باشد قرآن می‌تواند پاسخگوی نیازهای انسان امروزی هم باشد. همان‌طور که پاسخگوی نیازهای انسان گذشته بوده است.

یادآور می‌شود، این دوره از مسابقات در چهار بخش قرائت، حفظ، درک مفاهیم و اذان بین مددجویان زندان‌های استان اردبیل در سالن اجتماعات زندان مرکزی برگزار شد.

captcha