پیگیر بحث بین‌المللی شدن جشنواره قرآنی «مدهامتان» هستیم
کد خبر: 1432723
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
میرزایی‌نسب:

پیگیر بحث بین‌المللی شدن جشنواره قرآنی «مدهامتان» هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اجرایی جشنواره قرآنی مدهامتان با اشاره به برخی تغییرات صورت گرفته در نهمین دوره این جشنواره، گفت: همچنان پیگیر بحث بین‌المللی شدن این جشنواره هستیم.

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره قرآنی مدهامتان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد پیگیری‌های صورت گرفته برای بین‌المللی شدن این جشنواره گفت: سال گذشته به دلیل مشکلات اعتباری نتوانستیم حتی مرحله کشوری این مسابقات را برگزار کنیم و امسال نیز به دلیل وقفه یکساله این مشکل همچنان باقی است.

قبل از بین‌المللی شدن باید مسابقات کشوری به یک قوام برسد
وی با بیان اینکه بحث بین‌المللی شدن جشنواره قرآنی مدهامتان همچنان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: این امر همچنان در رأس برنامه‌ها قرار دارد و پیگیری‌هایی برای این کار نیز انجام داده‌ایم اما چیزی که در شرایط موجود برای ما مهم است بحث برگزاری مرحله کشوری است. این جشنواره باید ابتدا در مرحله کشوری به یک قوام برسد و اعتبارات و شرایط برگزاری در مرحله کشوری را داشته باشیم تا بتوانیم در مرحله بین‌المللی یک ورود جدی داشته باشیم.
میرزایی‌نسب تصریح کرد: بحث بین‌المللی شدن در حال حاضر بررسی‌های ابتدایی خود را سپری می‌کند و با توجه به نوسانات اعتباری، ورود قدرتمندی به این بحث نداشته‌ایم اما اگر مشکلات اعتباری برطرف شود در دستور کار خواهد بود.

تغییرات جزئی در مسابقات نهمین دوره
دبیر اجرایی جشنواره قرآنی مدهامتان همچنین در مورد تغییرات به وجود آمده در رشته‌های مسابقات، گفت: آیین‌نامه‌ای که ابلاغ شده است یک سری تغییرات را نسبت به سال‌های گذشته در دل خود جای داده است، اما رشته‌های ما همان رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، حفظ، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم است.
وی یکی از تغییرات به وجود آمده در این دوره از مسابقات را مربوط به رده‌های سنی عنوان کرد و افزود: در بخش حفظ و در رشته‌های یک جزء، دو جزء، سه جزء و پنج جزء سال‌های گذشته هر دو رده سنی می‌توانستند شرکت کنند اما امسال این رشته‌ها تنها برای رده‌های سنی زیر 16 سال در نظر گرفته شده است. رده سنی بالای 16 سال نیز باید در رشته‌های حفظ 10، 20 و کل قرآن کریم شرکت کنند.
میرزایی‌نسب اظهار کرد: در بخش تفسیر، جلد اول «قاموس قرآن» را برای بخش واژگان که سال‌های گذشته وجود نداشت و امسال اضافه شده است در نظر گرفته‌ایم، این منبع در کنار منبع «تفسیر همراه» برای شرکت‌کنندگان معرفی شده است.

برگزاری مسابقات بخش مکتوب طی 2 روز
دبیر اجرایی جشنواره قرآنی مدهامتان تصریح کرد: زمان رشته‌های مکتوب که به صورت سراسری و همزمان برگزار می‌شود امسال دچار تغییراتی شده است و این مسابقات در دو روز مجزا برگزار خواهد شد. روز 23 آبان مسابقات رشته تفسیر و 30 آبان ماه نیز مسابقات رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.
وی آخرین تغییر را مراجعه قطعی شرکت کنندگان به پایگاه اینترنتی «جوانان مساجد» عنوان کرد و گفت: افرادی که می‌خواهند در این جشنواره شرکت کنند امسال حتماً باید به این پایگاه مراجعه کنند و به صورت اینترنتی ثبت نام کنند. امسال حتی اگر برگزیدگان مرحله استانی به این پایگاه مراجعه نکنند اجازه حضور در محله کشوری را نخواهند داشت. 

مرحله کشوری دی ماه برگزار می‌شود
میرزایی‌نسب در پایان در مورد زمان برگزاری مرحله کشوری این جشنواره یادآور شد: مرحله کشوری این مسابقات 9 تا 12 دی ماه در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

captcha