طرح امربه معروف و نهی از منکر جنبه تشویقی و بازدارنده دارد
کد خبر: 1424777
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

طرح امربه معروف و نهی از منکر جنبه تشویقی و بازدارنده دارد

گروه سیاسی: دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس درباره جلسه این کمیسیون درباره طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: این طرح هم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و هم بسترسازی برای این مسئله را مورد توجه قرار داده و هم موارد بازدارنده و هم تشویقی در آن لحاظ شده است.

لاله افتخاری، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون درباره بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: این طرح در کمیسیون تقریبا نهایی شد و کارگروهی از طرف کمیسیون مأموریت یافت که این طرح را بررسی و در نهایت کامل کند.

وی ادامه داد: این طرح، طرح جامع و فراگیری است که هم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مدنظر قرار داده است و هم بسترسازی برای این مسئله را مورد توجه قرار داده است.

افتخاری درباره طرحی در همین رابطه که چندی پیش از سوی کمیسیون قضایی مطرح شد و سپس در صحن علنی سلب یک فوریت شد گفت: این کار را کمیسیون فرهنگی از حدود یکسال و نیم پیش آغاز کرده بود. البته مقدماتی از آن در مجلس هشتم آغاز شده بود و در مجلس نهم در کارگروه تبلیغ و ارشاد کمیسیون فرهنگی جلسات بسیاری با نهادها و مسئولان اعم از بسیج، سپاه، حوزه علمیه، ستاد احیا امربه معروف، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان و صاحب نظران داشتیم و در طی این یکی دو سال کار گسترده‌ای انجام داده بودیم که هم مسائل بازدارنده و هم مسائل تشویقی در آن گنجانده شده بود.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس اظهار کرد: براین اساس آوردن طرحی جداگانه از کمیسیونی دیگر نوعی همپوشانی و موازی کاری ایجاد می‌کرد، لذا ما نقاط قوت طرح کمیسیون قضایی را نیز مدنظر قرار دادیم و لحاظ کردیم تا طرح آماده شود و در نوبت مطرح شدن در صحن قرار بگیرد.

captcha