حمایت از نمایش «بذار یه امشب بگذره» در حد توان و قابل قبول بود
کد خبر: 1422338
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
علی برجی:

حمایت از نمایش «بذار یه امشب بگذره» در حد توان و قابل قبول بود

گروه هنر: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از اجرای عموم نمایش «بذار یه امشب بگذره» حمایت خوبی را به عمل آوردند و با توجه به شرایط اقتصادی که با آن مواجه هستیم باید بگویم که این حمایت در حد توان مسئولان بوده است.

علی برجی، یکی از دو کارگردان نمایش «بذار یه امشب بگذره» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: تاکنون سه بار با کارگردانی نمایش در جشنواره «تئاتر مقاومت» شرکت کردم و کارگردانی نمایش «بذار یه امشب بگذره» را هم به طور مشترک با مریم فتحی برای شرکت در چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» به انجام رساندم.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه همکاری با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نسبت به نگرش مثبت دوستان مسئول در این انجمن اعتقاد راسخ دارم و همانطور هم که پیش‌تر از سوی این انجمن اعلام شد حمایت از آثار منتخب شرکت کننده در جشنواره «تئاتر مقاومت» به انجام رسید که البته این پوشش حمایتی مناسب وضعیت اقتصادی بود که در شرایط کنونی عرصه فرهنگ و هنر به آن دچار است.
برجی تصریح کرد: با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به ایجاد یک جهاد فرهنگی به منظور تحقق شعار سال، اما در عمل بودجه مصوب برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار ناچیز و مناسب با حجم فعالیت‌های فرهنگی و هنری این وزارتخانه نیست در نتیجه مقوله تئاتر نیز از این امر مستثنی نبوده و انتظار زیادی نیز نمی‌توان داشت هر چند که با این حال حمایت از آثار نمایشی با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با توجه به تعهدات انجمن در حد توان و قابل قبول بوده است.
این کارگردان و بازیگر تئاتر در ادامه گفت: به دلیل قرابتی که به سبب تولید آثار نمایشی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس داشته و دارم شاهد این موضوع بوده و هستم که دوستان مسئول در این انجمن مدتهاست به فکر تأسیس شورایی حمایتی با مشارکت همه نهادهای فرهنگی ذیربط در نیروهای مسلح همچون ارتش و سپاه هستند هر چند هنوز این امر محقق نشده اما امیدوارم در آینده نزدیک شاهد تشکیل این کارگروه‌ها برای حمایت همه جانبه از آثار نمایشی ارزشی باشیم.
وی در مورد داستان نمایش «بذار یه امشب بگذره» گفت: این نمایش که اثر برگزیده چهاردهمین جشنواره «تئاتر مقاومت» است به تبعات اجتماعی پس از دوران دفاع مقدس و مناقشه میان اعضای یک خانواده در مورد تقسیم ارث می‌پردازد.
برجی در پایان با اشاره به اینکه اجرای این نمایش تا 6 تیر ادامه خواهد داشت گفت: با وجود وقوع جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال اما خوشبختانه استقبال از این نمایش خوب بوده است که امیدواریم این روند در سه روز باقیمانده از اجرای این نمایش نیز ادامه داشته باشد.
یادآور می شود، نمایش بذار یه امشب بگذره به نویسندگی ابراهیم رهگذر و کارگردانی مشترک علی برجی و مریم فتحی، هر شب ساعت 19:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

captcha