اجرای برنامه‌های فرهنگی راه اصلاح رفتار زندانیان را هموار می‌کند
کد خبر: 1418610
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

اجرای برنامه‌های فرهنگی راه اصلاح رفتار زندانیان را هموار می‌کند

گروه اجتماعی: مدیر زندان مرکزی بیرجند گفت: آنچه می‌تواند راه اصلاح رفتار زندانیان را هموار کند غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی زندان‌های خراسان جنوبی، محمدرضا حمامی‌شهری، مدیر زندان مرکزی بیرجند امروز، 27 خرداد در جمع کارکنان زندان با تأکید بر اهمیت بسیار زیاد برنامه فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها گفت: آنچه می‌تواند راه اصلاح رفتار زندانیان را هموار کند غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی است.



وی اظهار کرد: در زندان مرکزی بیرجند روزانه ابتدا زندانیان با اجرای مراسم ورزش صبحگاهی و شرکت در برنامه قرآن صبحگاهی روز را آغاز می‌کنند.



مدیر زندان مرکزی بیرجند بیان کرد: برنامه‌های آموزشی و تبلیغی با حضور سه نفر روحانی بعد از برنامه قرآن صبحگاهی آغاز می‌شود که زندانیان با حضور در این کلاس‌های آموزشی با مسائل دینی و شرعی و آشنا می‌شوند.



حمامی‌شهری با اشاره به اهمیت هنر و تأثیر آن در رفتار زندانیان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان برنامه‌های هنری است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی با توجه به علاقه زندانیان به این برنامه‌ها بر رفتار زندانیان داشته باشد.



وی گفت‌: تئاتر‌، سرود، نقاشی، موسیقی‌، خطاطی‌، برنامه‌های طنز و هنر‌های تجسمی از مهم‌ترین برنامه‌های هنری است که در حال حاضر در اندرزگاه‌های زندان مرکزی به زندانیان علاقه‌مند آموزش داده می‌شود.



مدیر زندان مرکزی بیرجند با توجه به اهمیت سلامت جسم به برنامه‌های ورزشی اشاره و اظهار کرد: علاقه وافر زندانیان به ورزش و برنامه‌های ورزشی، اجرای مسابقات ورزشی ماهانه و ورزش صبحگاهی از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی است که در زندان اجرا می‌شود.

captcha