کاهش ساعات کاری زنان راهی برای رشد و تعالی روابط خانوادگی
کد خبر: 1415944
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
افتخاری تأکید کرد:

کاهش ساعات کاری زنان راهی برای رشد و تعالی روابط خانوادگی

گروه جامعه: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌: طرح کاهش ساعات کاری زنان، تعالی روابط خانوادگی و جایگاه خانواده را در پی خواهد داشت.

لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص طرح کاهش ساعات کاری زنان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار گفت: برای رسیدن به اهداف مهم این طرح باید جوانب کامل طرح را بررسی و در نظر داشته باشیم.

وی افزود: در این طرح مقرر شده است که بانوانی که مایل باشند می‌توانند به صورت پاره‌وقت در ادارات و نهادها با توافق کارفرمایان مشغول به‌کار شوند.

کاهش ساعت کاری زنان و ایجاد اشتغال بیشتر

افتخاری اظهار کرد: اگر با توافق کارفرمایان برخی بانوان به صورت پاره‌وقت مشغول به‌کار شوند برای برخی افراد دیگر هم موقعیت اشتغال ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تعالی خانواده از مؤکدات دستورات الهی است که در صورت اجرایی شدن طرح کاهش ساعت کاری بانوان، قدم خوبی در احیای این آموزه‌ الهی برداشته خواهد شد به‌طوری که ساعات حضور بانوان در خانواده افزایش یافته و زنان با فراغ بال به وظایف شرعی و عرفی خود نسبت به همسر و فرزندان خود خواهند پرداخت.

حضور مادر در خانه و انجام وظایف تربیتی و آموزشی

افتخاری حضور بیشتر مادران در خانواده را یکی از آثار این طرح معرفی و بیان کرد: حضور مادر در خانه و انجام وظایف تربیتی و آموزشی که دارد باعث خواهد شد نسل بعدی نسلی آماده و سالم باشند.

وی حضور زنان در خانه را راهی برای ایجاد محلی امن جهت توسعه خانواده‌ای سالم و ایمانی دانست و اشاره کرد: کاهش ساعات کاری زنان دستاوردهای خوبی برای خانواده و اجتماع داشته باشد به شرط آنکه تبعات طرح به درستی بررسی و مورد کارشناسی کامل قرار گرفته و در زمان اجرای آن هم کارفرمایان و کارکنان را از نحوه اجرای آن آگاه و شفاف‌سازی مناسبی در این راه صورت گیرد.

عملیاتی شدن طرح؛ تحکیم خانواده و تعالی روابط اجتماعی

این نماینده مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفتن حق‌ و‌حقوق طرفین این طرح یعنی کارکنان و کارفرمایان را بستری مناسب برای انجام این طرح دانست و اظهار کرد: اجرای دقیق این طرح نیازمند آگاه‌سازی طرفین در نحوه کار و پرداخت حقوق بوده و عملیاتی شدن آن راهی برای تحکیم خانواده و تعالی روابط اجتماعی افراد خواهد بود.

وی در پایان اطلاع رسانی به اصناف و نهادها را برای اجرایی شدن طرح ضروری را دانست و گفت: برای اجرای این طرح مجلس شورای اسلامی، دولت و نهادهای اطلاع‌رسانی و اصناف باید پای کار بیایند.

captcha