آماده باش کامل بیمارستان‌های سراسر کشور/ استقرار ۳۰۰ دستگاه آمبولانس در اطرف حرم
کد خبر: 1413316
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶
دهقان‌پور خبر داد:

آماده باش کامل بیمارستان‌های سراسر کشور/ استقرار ۳۰۰ دستگاه آمبولانس در اطرف حرم

گروه سلامت: رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به راه‌اندازی سه بیمارستان صحرایی، استقرار ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۳۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی در اطراف حرم، گفت: برای تمامی زائران حاضر در مراسم ارتحال امام(ره) پوشش بیمه‌ای نیز در گرفته شده است.

رضا دهقان‌پور، رئیس مرکز اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به حضور این مجموعه به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان و نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در بیست و پنجمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: مرکز اورژانس فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله بحث درمان سامان دهی کرده است که براین اساس 20 ایستگاه درمانگاهی در اطراف حرم برپا شده است.
راه‌ اندازی 3 بیمارستان‌ صحرایی در اضلاع مختلف حرم امام(ره)
دهقان پور با اشاره به راه اندازی سه بیمارستان‌ صحرایی در اضلاع مختلف حرم امام خمینی به منظور ارائه خدمات به زائران، بیماران و مصدومان حاضر در مراسم ارتحال، ادامه داد: به بیمارستان‌های سراسر کشور اعلام آماده باش شده و آماده ارائه خدمات به زائران هستند.
آماده باش کامل بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس سراسر کشور
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به آماده باش کامل پایگاه‌های اورژانس سراسر کشور، اظهار کرد: براساس سامان دهی صورت گرفته به همراه کاروان‌های استان‌ها آمبولانس نیز اعزام خواهد شد.
استقرار 300 دستگاه آمبولانس و 1300 نیروی بهداشتی و درمانی در اطراف حرم
وی با اشاره به استقرار 300 دستگاه خودروی امدادی شامل: آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتور آمبولانس در محدوده برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، اضافه کرد: بیش از هزار و 300 نیرو در حوزه بهداشت و درمان در محدوده حرم مستقر خواهند شد و آماده ارائه خدمت به زائران حاضر در مراسم ارتحال هستند.
رئیس اورژانس تهران ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز دستور العمل‌های بهداشتی تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی و کاروان‌های اعزامی از استان‌ها ابلاغ شده است.
حضور نمایندگان بهداشتی در کاروان‌های اعزامی
دهقان پور با اشاره به حضور نمایندگان بهداشتی در کاروان‌های اعزامی به مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: بازرسی و نظارت‌های بهداشتی بر اماکنی که زائران اسکان پیدا می‌کنند و محل‌های طبخ غذا صورت گرفته و خواهد گرفت.
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، عنوان کرد: همچنین بازرسی بهداشتی و نظارت بر کارخانه‌های تامین یخ و کنسرو و نظارت بر حوزه‌های مختلف همچون آبخوری و سرویس‌های بهداشتی محدوده حرم در دستور کار قرار گرفته است و برای تمامی زائران حاضر در مراسم پوشش بیمه‌ای نیز در گرفته شده است.
وی در پایان بیان کرد: در کمیته بهداشت و درمان حوزه‌های مختلفی همچون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)، سازمان امداد و نجات هلال احمر، بهداری‌های ستاد مشترک، ارتش، سپاه و ناجا، شهر سالم شهرداری تهران، بسیج جامعه پزشکی، مترو و سازمان تامین اجتماعی مشارکت دارند.

captcha