حراست از امانت مسئولیت از مهم‎ترین وظایف دولتمردان نظام است
کد خبر: 1412108
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
حجت‌الاسلام نکونام:

حراست از امانت مسئولیت از مهم‎ترین وظایف دولتمردان نظام است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم پرهیز مسئولان از دنیا طلبی، گفت: انقلاب و نظام بر پایه اسلام و ارزش‌ها به صورت امانت در اختیار مسئولان قرار گرفته است که پاسداری و حراست از آن وظیفه همه مسئولان و کارگزاران نظام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری هشتم خردادماه در جلسه شورای اداری و در نخستین نشست استانداران ادوار گذشته چهارمحال و بختیاری، حضور استانداران گذشته در کنار یکدیگر را جمع آوری و انتقال تجارب و اندیشه‌های غنی و بسیار کارگشا برای توسعه و آبادانی استان دانست.

وی با اشاره به آخرین روزهای ماه رجب، بر لزوم بهره‌گیری از این ایام ارزشمند تاکید کرد و گفت: مسئولان و کارگزارن نظام به مراتب بیشتر از مردم نیاز به خودسازی و تزکیه نفس دارند؛ چرا که در موقعیت حساس شغلی قرار گرفته اند و این ایام فرصت مناسبی برای خودسازی و نزدیک شدن به خدا است.

بهره‌مندی از ایام الهی؛ موتور محرکه انسان برای انجام صحیح مسئولیت‌ها

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه بهره‌مندی مناسب از این ایام موتور محرکه انسان برای انجام صحیح مسئولیت‌ها است تصریح کرد: هر چقدر از ماه رجب و شعبان برای خود اندوخته کسب کنیم به یقین آمادگی بهتری برای ورود به ماه رمضان خواهیم داشت و در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله موفق و سعادتمند خواهیم شد.

وی نظام اسلامی ایران را یک نظام معنوی و الهی دانست و با تاکید بر اینکه طاغوت و استبداد در این کشور جایگاهی ندارد خاطرنشان کرد: ملت ایران به ندای یک مرد الهی و ملکوتی مبنی بر تشکیل یک نظام اسلامی و دینی لبیک گفت و نظامی بر پایه توحید و معنویت ایجاد کرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مردم از مسئولان انتظار دارند که موحد و مطیع امر پروردگار باشند تصریح کرد: مردم برای شکل گیری انقلاب اسلامی بر پایه توحید و اسلام جان و هستی خود را فدا کردند بنابراین از مسئولان خود نیز انتظار دارند که موحد باشند و جز در راه و مسیر الهی در هیچ مسیری قدم بر ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان وکارگزاران نظام اسلامی باید دین مدار و خدا محور باشند افزود: مسئولان نظام اسلامی تنها باید بر سر سفره دین بنشینند و از ورد در عرصه هایی که نام دین در آن کم رنگ و حتی وجود ندارد پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه معنویت، اخلاص و عبودیت باید در انجام وظایف موج بزند، کم لطفی و بی توجهی نسبت به مسائل دینی و الهی را مساوی با عقوب و بازخواست پروردگار متعال دانست.

حراست از امانت مسئولیت از مهم‎ترین وظایف دولتمردان نظام است

وی تصریح کرد: انقلاب و نظامی بر پایه اسلام و ارزش‌ها به صورت امانت در اختیار مسئولان قرار گرفته است که پاسداری و حراست از آن وظیفه همه مسئولان و کارگزاران نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان تعلقات دنیایی را یک خطر و تهدید جدی برای مسئولان نظام دانست وگفت: مسئولان نظام با توجه به اینکه امور دنیایی و قدرت تصمیم گیری در اختیار دارند با تعلقات و زرق و برق دنیا نیز از نزدیک ارتباط دارند بر همین اساس تهدیدها از ناحیه وابسته شدن به دنیا نسبت به او بیشتر است.

وی با بیان اینکه دل بستن و تعامل بیش از اندازه با دنیا مورد مذمت و نهی بزرگان دین اسلام قرار گرفته است، به آثار و ضایعه‌های زیان بار دلبستن بیش از اندازه به تعلقات دنیایی اشاره کرد.

دل بستگی به دنیا، زمینه ساز ورود لقمه حرام به زندگی است

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان دل بسته به دنیا شود از هر راهی چه حلال و چه غیر حلال تلاش می کند که به خواسته دنیایی و مادی خود برسد که ورود لقمه حرام در زندگی انسان آثار مخربی و عذاب الهی را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه تعلقات دنیایی ارتباط انسان با خدا را کاهش می‌دهد خاطرنشان کرد: دور شدن انسان از خدا ضایعه‎ای بزرگ و خطرناک است که به واسطه دل بستن بیش از حد به مادیات و دنیا به وجود می آید.

وی با تاکید بر اینکه شیطان بیش از همه در کمین مسئولان و خدمتگزان نظام است، جدا نشدن از مرز دین و تقوا را تنها راه مقابله با حیله‌ها و فتنه‌های شیطانی دانست و گفت: پرهیز از طمع کاری، دل نبستن به مادیات، پست و مقام، عفت فکری، زبانی، شهوانی و ضرورت کنترل و هدایت کنترل افکار به سمت صحیح از مصدایق تقوا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به مشکلات و چالش‌های فراوان در استان، همفکری و هم‌افزایی استاندار فعلی با استانداران ادوار گذشته را فرصتی مناسب برای رشد و ارتقای بیش از پیش استان دانست.

چهارمحال و بختیاری کارگاه آموزشی مسئولان و استانداران نیست

وی با بیان اینکه درد و دل ما در عقب ماندگی‌ها و بی توجهی ها نسبت به این استان زیاد است تصریح کرد: اگر چه در این استان مشکلات و کاستی‌های فراوانی وجود دارد اما دیگر مردم اجازه نخواهند داد که این استان به کارگاه آموزشی برای مسئولان و استانداران تبدیل شود.

امام جمعه شهرکرد واقع بینی را یک اصل برای رفع مشکلات استان دانست و تصریح کرد: به یقین با کتمان و سرپوشی واقعیت‌ها مشکلات استات رفع نخواهد شد؛ چه بخواهید و چه نخواهید این استان محروم است و باید به این محرومیت رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاها و شهرهای این استان امکانات اولیه زندگی وجود ندارد خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از روستاها امکانات اولیه و ابتدایی و امرار معاش وجود ندارد و مردم در خانه هایی زندگی می‌کنند که اگر حیوانات را در آن اسکان بدهید یک لحظه هم در آن نخواهند ماند، مردم ما با این چنین محرومیت هایی مواجه هستند.

به گفته امام جمعه شهرکرد باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخل استان به نحومطلوب و شایسته‌ای برای محرومیت زدایی و ارتقاء و رساندن استان به جایگاه واقعی و مطلوبش استفاده کرد.

captcha