خداباوری و ایمان در طی مسیر پیشرفت؛ نخستین ‌درس سوم خرداد
کد خبر: 1410246
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
حجت‌الاسلام نکونام اظهار کرد:

خداباوری و ایمان در طی مسیر پیشرفت؛ نخستین ‌درس سوم خرداد

گروه سیاسی: ‌خداباوری، ایمان و نقش ایمان در حرکت، نخستین درسی است که باید از سوم خرداد بگیریم؛ اگر بر جامعه‌ای ایمان حاکم شود و بفهمد که باید بر امدادهای غیبی تکیه کند، به یقین خرمشهر فتح و دشمن جهانی نا امید و مأیوس خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز، سوم خرداد ‌در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این استان که در محل سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) برگزار شد، ضمن بزرگداشت سوم خردادماه، سالروز آزادی خرمشهر و تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، بر الگو قرار دادن اهل بیت(ع) در همه لحظات زندگی تأکید کرد و افزود: فتح خرمشهر، معجزه الهی بود که توانست پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را به‌معنای حقیقی مستحکم کند.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: اگر در سال 1361، که نخستین سال‌های شکل‌گیری انقلاب بود، توانستیم به کمک پروردگار متعال، بر روی پای خود بایستیم به یقین امروز که 35 سال از عمر انقلاب و نظام سپری می‌شود نیز بهتر می‌توانیم آن اقتدار را به جهانیان نشان دهیم.

فتح خرمشهر پایه‌های نظام اسلامی را استحکام بخشید

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به این‌که درس گرفتن از سوم خردادماه 61، سبب استحکام هرچه بیشتر پایه‌های نظام اسلامی می‌شود، افزود: درس‌هایی که همگی باید از سوم خرداد بگیریم، درس‌های همیشگی تاریخ ملت شریف ایران است که باید چراغ راه ‌مسیرمان در آینده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تشریح درس‌هایی که باید مردم ما از سوم خردادماه بگیرند، اظهار کرد: خداباوری، ایمان و نقش آن در حرکت، نخستین درسی است که باید از سوم خرداد بگیریم؛ اگر ایمان بر جامعه‌ای ‌حاکم شود و آن جامعه بفهمد که باید بر امدادهای غیبی تکیه کند، به یقین دشمن جهانی نا‌امید و مأیوس می‌‌شود.

وی با اشاره به این‌که اگر شما خداوند را یاری کنید، خداوند نیز شما را کمک می‌کند، گفت: اگر امام خمینی(ره) می‌فرماید که خرمشهر را خدا آزاد کرد، این از باور ایمانی و توحیدی ایشان به امدادهای غیبی نشئت می‌گیرد؛ بدانید و آگاه باشید که عبور از موانع سخت دوران دفاع مقدس و نابودی دشمنان اسلام، در سایه اتکا به خداوند متعال محقق شد.

با خداباوری می‌توان بر تحریم‌های و حیله‌های دشمن غلبه کرد

حجت‌الاسلام نکونام خداباوری را از نیازهای امروز جامعه ما بیان کرد و افزود: امروز، همه جامعه ما از دولت‎مردان گرفته تا نیروهای مسلح و مردم و دستگاه‌های اجرایی و قضایی، باید از سوم خردادماه درس بگیرند که در همه احوال خدا را مد‌نظر داشته باشند و به یقین در سایه نهادینه شدن خداباوری در جامعه می‌توان بر تحریم‌های و حیله‌های دشمن غلبه کرد.

وی تکیه بر توانمندی‌های داخلی را دومین درس سوم خرداد بیان کرد و گفت: در سوم خردادماه 61، نیروهای مسلح، مردم و دست‌اندرکاران نظام، ضمن باور به امدادهای الهی، از داشته ها و توانمندی‌های داخلی خود غافل نشدند و از همه امکانات به بهترین شکل استفاده کردند که این نیاز امروز جامعه ما است.

مواضع اخیر رئیس جمهور در تکیه بر توانمندی‌های داخلی قابل تقدیر است

وی با تشکر از مواضع اخیر رئیس جمهور در تکیه بر توانمندی‌های داخلی، اظهار کرد: این‌که اخیراً، رئیس جمهور بیشتر به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عنایت می‌کنند و بر استفاده از توانمندی‌های داخلی تأکید دارند و به مذاکرات دل نبسته‌اند، جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه شهرکرد اتکا به نفس را سومین درس سوم خردادماه که باید چراغ راه ملت قرار گیرد، عنوان کرد و افزود: یکی از جملاتی که به‌صورت مستمر از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب و دیگر دلسوزان نظام به ملت القا می‌شود، «ما می‌توانیم» است که باید به یک باور عمومی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که «ما می‌توانیم» شعار نیست، اظهار کرد: هر‌ زمانی‌که ما بر داشته‌های خود تکیه کرده‌ایم، جواب گرفته‌ایم و با این روحیه و باور بود که توانستیم غنی‌سازی را تا 20 درصد بالا بریم.

«ما می‌توانیم» به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر این‌که «ما می‌توانیم» باید به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: آخرین درسی که باید از فتح خرمشهر بگیریم آن است که از دشمن محاسبه داشته باشیم اما او را هیچ نپنداریم.

وی با تأکید بر این‌که باید دشمن را به‌طور مستمر رصد کنیم، افزود: اگر امام راحل فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این از همین روحیه امام نشئت می‌گرفت؛ امروز نیز رهبر معظم انقلاب در حالی‌که به‌خوبی دشمنان را رصد می‌کنند، با صراحت اعلام کرده اند که آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند در مقابل نظام اسلامی انجام دهد و این باور قلبی ایشان است.

captcha