یواشکی‌هایی از جنس خُطُواتِ‌الشَّیْطانِ
کد خبر: 1410176
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
به بهانه ایجاد صفحه آزادی‌های یواشکی زنان در ایران؛

یواشکی‌هایی از جنس خُطُواتِ‌الشَّیْطانِ

خبرنگاران افتخاری/ حنانه سفرگر: صفحه آزادی‌های یواشکی زنان در ایران که در شبکه اجتماعی توسط فردی به نام مسیح علی‌نژاد ایجاد شده، آلبومی است تاریک از تصاویر زنانی که در ملأ عام کشف حجاب کرده و آن را به صفحه مزبور ارسال کرده و تصویر شخصی آنها توسط مدیر صفحه مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

این روزها گفت‌وگو درباره آزادی‌های یواشکی نقل محافل شده، این شعار تا چه حد توانسته شعور مخاطبانش را زیر سؤال ببرد؟

صفحه آزادی‌های یواشکی زنان در ایران که در شبکه اجتماعی توسط فردی به نام مسیح علی‌نژاد ایجاد شده، آلبومی است تاریک از تصاویر زنانی که در ملأعام کشف حجاب کرده و آن را به صفحه مزبور ارسال کردند که خواسته یا ناخواسته تصویر شخصی آنها توسط مدیر صفحه مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

و اما چه کسانی در میان این زنان فریب خورده دیده می‌شوند؟ در اینجا شرح حال زنی  را می‌خوانیم که پس از انتشار عکس خود در صفحه آزادی‌های یواشکی زنان در ایران، توسط یکی از دوستانش شناسایی شده که درباره وی چنین نوشته است:
«شناختمت! با اولین نگاهی که به عکس سرلخت تو در صفحه آزادی‌های یواشکی انداختم، همه خاطرات یواشکی تو در یک لحظه ازجلوی چشمم گذشت! و تو دیگر باید به این کارهای یواشکی عادت کرده باشی!

تصورمی‌کنم قصه از روزی شروع شد که یواشکی نمازت را ترک کردی و بعد کم‌کم حیا را از نگاهت دور کردی که از کلاس و دانشگاه تا کوچه و خیابان، چشمانت خیره به جوانان نامحرم شوند و در مرغزار متعفن شیطان بچرند.

بعد از آن طولی نکشید که شماره دادن‌های یواشکی‌ات شروع شد. کم کم با آن تماس‌های بی‌وقفه ازهرکس و ناکس خو گرفته بودی و می‌دیدم با اولین صدای زنگ، یواشکی به گوشه‌ای می‌رفتی و تا ساعت‌ها به صحبت‌های یواشکی با آنها ادامه می‌دادی!

همین‌طور آهسته و یواشکی به بهانه دور بودن راه خانه‌ات از دانشگاه، خانه مجردی گرفتی تا آزاد باشی و کم کم سر از پارتی‌ها و ماشین‌های قیمتی و... درآوردی.

آنقدر گرگ شده بودی که از بالکن رستوران دیدم وقتی آن جوان پیتزافروش به عشوه‌ها و نجواهای وسوسه انگیزت توجه نکرد چطور به دست و پا افتاده بودی.انگار خدا صدای دل آن جوان بیچاره را شنیده بود که همسرش با آن چهره ساده و تیپ معمولی‌اش از راه رسید.

زن و شوهر طوری بی‌تفاوت بودند که گویا قصه امثال تو قصه تکراری زندگی آنهاست. یادم می‌آید از آن رستوران هم یواشکی خارج شده بودی درست مثل یک گرگ تیرخورده!

راستش چند ماه بعد؛ وقتی دیدم محجبه شدی داشتم شاخ درمی‌آوردم و ازطرفی هم خدا رو شکرکردم که شاید با ازدواج هدایت شده باشی... اما... اما حالا این تصویر توست درحالیکه یواشکی بالای یک دره عمیق ایستاده‌ای وکشف حجاب کرده‌ای و یواشکی آن تصویر را ارسال کردی به صفحه آزادی‌های یواشکی زنان در ایران ...

یواشکی... یواشکی... و خداوند از وسوسه‌های یواشکی شیطان به «خطوات» تعبیر نموده و می‌فرماید: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ وَ مَنْ یَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّیْطانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ؛ (النور/21) اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از گام‌هاى شیطان پیروى نکنید! هر کس پیرو شیطان شود (گمراهش مى‌سازد، زیرا) او به فحشا و منکر فرمان مى‌دهد»!

گویا «خطوات الشّیطان»، گام‌هاى شیطان اشاره به یک مسئله دقیق تربیتى دارد، و آن این که انحراف‌ها غالبا به‌طور تدریج و یواشکی در انسان نفوذ مى‏‌کند، وسوسه‌هاى شیطان معمولا، انسان را قدم به قدم و آهسته آهسته از پشت سر به سوى پرتگاه مى‌ کشاند، لذا قرآن مى‏‌گوید: از همان گام اول باید به هوش بود و با شیطان همراه نشد! (برگزیده تفسیر نمونه، ج‏1، ص: 150).

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
خواننده
|
-
|
۱۳۹۳/۰۳/۰۴ - ۱۰:۳۸
0
0
عالی بود/ خدا بهتون قلم توانمندی بده تا بیشتر از اینگونه مطالب بنویسید
captcha